Όχι άλλο κάρβουνο με τα πρόστιμα!

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης
Όχι άλλο κάρβουνο με τα πρόστιμα!
Αφού έγιναν οι ελληνικοί δρόμοι πίστες ασυδοσίας και αντικοινωνικής συμπεριφοράς, αποφασίσαμε να λύσουμε το πρόβλημα μειώνοντας το ύψος των προστίμων!
Λέγεται, ότι ο πραγματικός χαρακτήρας ενός ανθρώπου, φανερώνεται όταν κάθεται στο τιμόνι ενός αυτοκινήτου. Και όταν τον αφήνουν ασύδοτο, να κάνει ό,τι γουστάρει, θα συμπληρώναμε. Η ανακοίνωση του αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη, κ. Τόσκα, για μείωση των προστίμων για τροχαίες παραβάσεις στο μισό, δεν με εκπλήσσει. Αντίθετα ταιριάζει στη λογική όλων ανεξαιρέτως των ελληνικών κυβερνήσεων, που θεωρούσαν –και δυστυχώς εξακολουθούν να πιστεύουν- ότι το ύψος του προστίμου επηρεάζει τη συμπεριφορά μας, όταν οδηγούμε. Ε, λοιπόν δεν ισχύει αυτό. Γιατί αν ίσχυε, τα εξοντωτικά μέχρι σήμερα πρόστιμα –για τα δεδομένα του άνεργου, απλήρωτου και κακοπληρωμένου Νεοέλληνα- θα μας είχαν κάνει πρότυπα οδηγών σε όλον τον πλανήτη και τα τροχαία ατυχήματα θα είχαν μειωθεί δραστικά. Συμβαίνει όμως το αντίθετο, δηλαδή όσο αυστηρότερα τα πρόστιμα και οι ποινές, τόσο χειρότεροι γινόμαστε στο τιμόνι. Τι θα συνέβαινε όμως, αν με έναν μαγικό τρόπο ελέγχονταν πραγματικά οι οδηγοί στην Ελλάδα; Πολύ απλά, θα άδειαζαν οι δρόμοι από αυτοκίνητα, γιατί η πλειοψηφία των συμπατριωτών μας –δεν βγάζω ούτε την δική μου ουρά απέξω- θα είχε μείνει χωρίς δίπλωμα. Γιατί αρκετές από τις παραβάσεις του Κ.Ο.Κ., που περιλαμβάνονται στις πιο…αγαπημένες μας (παραβίαση κόκκινου, μη χρήση της ζώνης ασφαλείας, κλπ.) επισύρουν επιτόπου αφαίρεση του διπλώματος και πολλές άλλες τιμωρούνται με πολλούς βαθμούς ποινής στο Point System. Αν γνωρίζεις, ότι η πιθανότητα να σε πιάσουν για τροχαία παράβαση είναι μεγάλη και ότι κινδυνεύεις πραγματικά να γίνεις μόνιμος «συνδρομητής προστίμων» και να μείνεις χωρίς δίπλωμα λόγω της απειθαρχίας σου, τότε συμμαζεύεσαι. Αν όμως η πιθανότητα αγγίζει το μηδέν, τότε δεν σε νοιάζει καν πόσο υψηλό είναι το πρόστιμο. Ας σκεφτεί μόνον ο καθένας μας, πόσες φορές παραβιάζει τον Κ.Ο.Κ. σε καθημερινή βάση και τι θα είχε συμβεί, αν λειτουργούσε με τον ίδιο τρόπο σε κάποια άλλη ανεπτυγμένη χώρα. Το πρόβλημα μπορεί να λυθεί μόνον με τη σωστή αστυνόμευση και τον αποτελεσματικό έλεγχο των οδηγών και όχι ανεβοκατεβάζοντας το ύψος των προστίμων. Για τη συγκεκριμένη ταμπακέρα, δε μίλησε όμως ποτέ κανένας αρμόδιος υπουργός ούτε βέβαια και ο κ. Τόσκας, αφού ένας τέτοιος σχεδιασμός είναι σίγουρα πιο δύσκολος. Οπότε βγάζεις μία ανακοίνωση για τα ακριβά πρόστιμα και καθαρίζεις. Εννοείται, ότι ο μπαμπούλας της αστυνόμευσης αποτελεί το παυσίπονο για την άμεση ανακούφιση. Για να γίνουν οι δρόμοι μας ασφαλείς, για να δούμε παιδάκια να κυκλοφορούν μόνα όπως συμβαίνει στο εξωτερικό, για να μένουν άδειες οι θέσεις στάθμευσης των Α.Μ.Ε.Α. για τους πραγματικούς δικαιούχους τους και για να μη χώνονται μπροστά μας σε κάθε φανάρι οι έξυπνοι, που δεν γουστάρουν να περιμένουν, πρέπει να γίνουν πολύ περισσότερα και σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Για παράδειγμα, να εκπαιδεύονται σωστά οι νέοι οδηγοί, να μετεκπαιδεύονται οι απείθαρχοι και να αποσύρονται από την κυκλοφορία, όσοι επιμένουν να λειτουργούν αντικοινωνικά. Αλλιώς θα αυξομειώνουμε το ύψος των προστίμων και θα συνεχίσουμε να αναρωτιόμαστε, γιατί σκοτωνόμαστε στους ελληνικούς δρόμους.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πέτρος Πιτσίνης
Πέτρος Πιτσίνης