Μια «λίμο» με αθλητικά

Γιώργος Βαρίνος
Μια «λίμο» με αθλητικά
Η BMW 318i είναι ένα μεσαίο πολυτελές σεντάν, το οποίο εκτός από την πολυτέλεια, δίνει έμφαση στην οδηγική απόλαυση χάρη στο εξαιρετικό της στήσιμο, ακόμη και στη βασική της έκδοση!

Στην κατηγορία των μεσαίων πολυτελών σεντάν η BMW Σειρά 3 ελκύει παραδοσιακά τους πιο «ανήσυχους» οδηγούς, κάτι που δεν αλλάζει ούτε στη σημερινή της γενιά. Αυτό ισχύει ακόμη και στην «βασική» έκδοση που χρησιμοποιεί τον τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα των 1.5 λίτρων και των 136 ίππων, όπου σε καμία περίπτωση δεν είναι μια λύση... ανάγκης. Εξωτερικά, το δυναμικό σχήμα της «τριάρας», με το μακρύ καπό και τα «νεύρα» που διατρέχουν το αμάξωμα, σχηματίζουν ένα ενδιαφέρον παρουσιαστικό που δένει αρμονικά με την τριών όγκων αρχιτεκτονική της. Τα φωτιστικά σώματα με τα LED φώτα ημέρας αναβαθμίζουν την εικόνα της και μικρές αλλαγές εντοπίζονται στους προφυλακτήρες, χωρίς όμως να έχει δεχθεί κάποια άλλη αλλαγή από το 2012 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά.
Το εσωτερικό είναι τυπικό BMW, με ποιότητα υπεράνω κριτικής και με σοβαρή, αλλά σύγχρονη σχεδίαση. Η οθόνη στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας απεικονίζει τις ενδείξεις του συστήματος πολυμέσων, ενώ υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα που κάνουν τη ζωή των επιβατών ευκολότερη. Οι τελευταίοι θα βρουν χώρο να κάτσουν στην ευρύχωρη καμπίνα αν είναι μέχρι και τέσσερις, με τον πέμπτο να δυσκολεύει κάπως τα πράγματα κυρίως λόγω του «τούνελ» της μετάδοσης που περιορίζει τον χώρο για τα πόδια του, χωρίς ωστόσο να καθιστά τη μεσαία BMW αποκλειστικά τετραθέσια. Σημείο αναφοράς στην κατηγορία είναι αναμφίβολα η θέση οδήγησης, με την τοποθέτηση του τιμονιού στο σωστό σημείο και το πολύ καλό (σε ύψος και πλευρική στήριξη) κάθισμα. Παράπονο δεν θα έχει κανείς ούτε από τον χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει όγκο 480 λίτρων.
Η BMW 318i εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο TwinPower Turbo κινητήρα των 1.5 λίτρων και των 136 ίππων, όπως γράφουμε και παραπάνω. Αποδίδει 220 Nm ροπής σε ένα ευρύ φάσμα (1.250-4.300 σ.α.λ.) και είναι αρκετά ελαστικός, οπότε δεν δυσκολεύεται να κινήσει σε σβέλτους ρυθμούς το αμάξωμα του μεσαίου σεντάν. Η BMW ανακοινώνει πως το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα, νούμερα απολύτως ικανοποιητικά, έχοντας στο μυαλό μας πως πρόκειται και για τη βασική έκδοση. Σίγουρα δεν θα ενθουσιάσει με την απόδοσή του, όμως δεν θα απογοητεύσει, αφού μόνο με πλήρες φορτίο και σε ανηφορική ορεινή διαδρομή ίσως δείξει πως δυσκολεύεται. Όσο για την κατανάλωση, η φίρμα λέει πως αρκείται σε 5,0 με 5,4 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα και εμείς μετρήσαμε 7,9 με 8,2 σε πραγματικές συνθήκες, για την ίδια απόσταση. Θα πρέπει να προσθέσουμε ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο Steptronic των οκτώ σχέσεων, το οποίο συνεργάζεται τέλεια με τον μικρό βενζινοκινητήρα και έχει γρήγορες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού.
Όμως, εκεί που η βασική «τριάρα» θα κλέψει την παράσταση, είναι στο δρόμο. Το εξαιρετικό πλαίσιό της, σε συνδυασμό με τις καλορυθμισμένες αναρτήσεις, το ακριβές τιμόνι με την πλούσια πληροφόρηση και τα ανθεκτικά φρένα, δημιουργούν ένα σύνολο χωρίς αντίπαλο στην κατηγορία. Η πίσω κίνηση εγγυάται στιγμές... διασκέδασης στα χέρια ενός έμπειρου χειριστή, ενώ αν της ζητηθεί, θα ανεβάσει πρόθυμα ρυθμούς χωρίς να αγχώνει. Έτσι κι αλλιώς, τα κορυφαία φρένα που δεν δείχνουν να κουράζονται ακόμη και μετά από αρκετή ώρα σκληρής χρήσης, είναι εκεί για να βάλουν τα πράγματα σε τάξη. Πέρα από το σπορ ταμπεραμέντο της, η Σειρά 3 είναι ικανή και στον αυτοκινητόδρομο, όπως οφείλει ένα πολυτελές σεντάν. Μπορεί να κρατήσει υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες και φτάνεις γρήγορα σε ταχύτητες για... αυτόφωρο χωρίς να το καταλάβεις, λόγω της εξαιρετικής ποιότητας κύλισης και της προσεγμένης ηχομόνωσης που σε «αποκόπτουν» από το περιβάλλον. Έτσι, θα φτάσεις γρήγορα στον προορισμό σου ξεκούραστος, ακόμη κι αν μεσολάβησαν αρκετές ώρες από την τελευταία στάση!
Εν κατακλείδι, η BMW 318i με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic των οκτώ σχέσεων, είναι μια λιμουζίνα με δικό της χαρακτήρα στην κατηγορία. Προσφέρεται για όποιον αναζητά ένα πολυτελές και σβέλτο αυτοκίνητο με σπορ οδική συμπεριφορά, ενώ συνοδεύεται και με το απαραίτητο κύρος. Η τιμή της βασικής έκδοσης ξεκινάει από τις 34.055€ και με το κιβώτιο Steptronic, ανέρχεται στις 36.729€.

Διαβάστε εδώ ολόκληρη την δοκιμή με πολλές φωτογραφίες και video.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!