Ένα Avatar με καρδιά Ford στους δρόμους

Πέτρος Πιτσίνης
Ένα Avatar με καρδιά Ford στους δρόμους
Η οικογένεια των track day μοντέλων στη Βρετανία εμπλουτίστηκε με ένα ακόμα μέλος, το οποίο ακούει στο προκλητικό όνομα Avatar και έχει κινητήρες 250 και 350 ίππων.

Στη Βρετανία πολλοί μικροί κατασκευαστές ασχολούνται με την παραγωγή πρωτότυπων διθέσιων αυτοκινήτων, τα οποία προορίζονται κυρίως για χρήση πίστας. Ταυτόχρονα όμως, διαθέτουν προδιαγραφές κίνησης στο δημόσιο δρόμο και απαρτίζουν μια εντελώς ξεχωριστή κατηγορία που ονομάζεται track day special.

Βασικό χαρακτηριστικό όλων των αυτοκινήτων της κατηγορίας αυτής είναι η μονοθέσια ή διθέσια διάταξή τους, το πολύ χαμηλό βάρος και η όσο το δυνατόν πιο απλή κατασκευή για χαμηλό κόστος. Με προσεγμένες αναρτήσεις και μηχανικά μέρη κατασκευαστών μαζικής παραγωγής, κυρίως Ford και Honda, επιτυγχάνουν επιδόσεις supercar με σχετικά χαμηλές ιπποδυνάμεις, καθώς το βάρος τους κυμαίνεται μεταξύ 500 κιλών και ενός τόνου.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το νέο Avatar, το οποίο χρησιμοποιώντας ένα πλαίσιο τύπου «χωροδικτύωμα» και πάνελ αμαξώματος από συνθετικά υλικά, έχει συνολικό βάρος μόλις 695 κιλά. Στα μηχανικά μέρη έχουν επιλεγεί δύο κινητήρες της Ford, ο δίλιτρος Ecoboost των 250 ίππων και ο μεγαλύτερος της ίδιας οικογένειας των 2.3 λίτρων με ισχύ 350 ίππων.

Αμφότεροι είναι τοποθετημένοι στο κέντρο και κατά μήκος, για ιδανική κατανομή του βάρους, ενώ μεταδίδουν την κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω κιβωτίου 5 και 6 σχέσεων αντίστοιχα. Οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές για την ισχύ τους, με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,2 για το μοντέλο των 250 ίππων και 3,8 δλ. για αυτό των 350, ενώ αντίστοιχα η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 234 και 265 χλμ./ώρα.

Η τιμή βέβαια δεν μπορεί να θεωρηθεί ευκαιρία στα 57.000€ με αναφορά μόνο στα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις. Συνήθως τα μοντέλα αυτά προσφέρουν αίσθηση και δυναμική συμπεριφορά πραγματικών αγωνιστικών, που σπάνια μπορούν να βρεθούν σε οποιοδήποτε, ακόμα και supersport αυτοκίνητο παραγωγής.

Να υπενθυμίσουμε ότι ένα ανάλογο μοντέλο, το Radical SR8, έχει εδώ και χρόνια το ρεκόρ χρόνου στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, αφήνοντας πίσω supercars εκατομμυρίων ευρώ κόστους όπως την Porsche 918 και την Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!