Θα φουλάρουμε παραλογισμό και όχι βενζίνη

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης
Θα φουλάρουμε παραλογισμό και όχι βενζίνη
Όσο εξαπλώνονται η ανεργία και η φτωχοποίηση στην πατρίδα μας, τόσο ακριβαίνουν οι τιμές στα πρατήρια των καυσίμων! Τι δεν καταλαβαίνετε;
Για μια ακόμη φορά η Ελλάδα «πρωτοτυπεί» αρνητικά και γρονθοκοπεί τη λογική. Οι παγκόσμιες στατιστικές δείχνουν, ότι οι τιμές λιανικής των καυσίμων συμβαδίζουν σχεδόν πάντα με το επίπεδο οικονομίας κάθε χώρας. Με άλλα λόγια, η βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης κοστίζουν ακριβότερα σε κράτη με υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα και φτηνότερα, όπου είναι χαμηλότερο το βιοτικό επίπεδο των πολιτών. Γιαυτό και βλέπουμε ότι στις χώρες με τις τσουχτερότερες τιμές αμόλυβδης περιλαμβάνονται το Χονγκ Κονγκ με 1,81 ευρώ το λίτρο, η Νορβηγία με 1,70 ευρώ, η Ισλανδία με 1,63, το Μονακό με 1,57, η Ολλανδία και η Δανία με 1,53 ευρώ ανά λίτρο. Τα συγκεκριμένα νούμερα αφορούν τιμές τέλους Δεκεμβρίου του 2016, όπου η Ελλάδα κατείχε την ένατη θέση της παγκόσμιας κατάταξης με μέση τιμή για το λίτρο αμόλυβδης τα 1,49 ευρώ. Με τις νέες αυξήσεις από αρχές Ιανουαρίου ανεβαίνει η πατρίδα μας στην έκτη θέση παγκοσμίως με μέση τιμή βενζίνης τα 1,54 ευρώ ανά λίτρο, όταν την ίδια στιγμή συρρικνώνεται συνεχώς το εισόδημα των Ελλήνων. Παρανοϊκό; Αναμφίβολα ναι! Γιατί θα μπορούσαμε να το έχουμε αποφύγει, αν είχαμε επιτέλους πατάξει το λαθρεμπόριο καυσίμων, οπότε θα έμπαιναν στα κρατικά ταμεία δισεκατομμύρια ευρώ διαφυγόντα κέρδη και φόροι. Δεν το λέμε εμείς! Μας το είχαν πει οι σημερινοί κυβερνώντες, όταν βρίσκονταν στην αντιπολίτευση και μας το είχε υποσχεθεί η σημερινή αντιπολίτευση, όταν ήταν αυτή στην κυβέρνηση. Είτε λοιπόν δεν ήξεραν τι υπόσχονταν είτε γνώριζαν, αλλά κάπου σκόνταφταν, όταν έφτανε η ώρα να κάνουν τις εξαγγελίες τους πραγματικότητα. Μάλιστα το ελληνικό κράτος εκδικείται όσους πολίτες προσπαθούν να αποφύγουν τα χειρότερα, επιλέγοντας ως καύσιμο το πετρέλαιο κίνησης και το υγραέριο. Εδώ λοιπόν οι αυξήσεις είναι ακόμη μεγαλύτερες σε σχέση με τη βενζίνη και ανέρχονται μεσοσταθμικά στα δέκα λεπτά ανά λίτρο για το ντίζελ και στα δεκαπέντε για το υγραέριο. Προφανώς είναι δύσκολο να αντιληφθούν κάποιοι φωτεινοί παντογνώστες, ότι το μόνο που θα καταφέρουν τελικά, θα είναι η μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και κατά συνέπεια λιγότερα έσοδα για το ελληνικό Δημόσιο. Προφανώς δεν καταλαβαίνουν, ότι ακριβότερο πετρέλαιο κίνησης σημαίνει ακριβότερες μεταφορές αγαθών, άρα και ακριβότερα προϊόντα για τον καταναλωτή. Προφανώς έχουν χάσει κάθε επαφή με την πραγματικότητα και πιστεύουν, ότι το αυτοκίνητο αποτελεί ένα σύμβολο πλούτου για λίγους προνομιούχους και όχι ένα εργαλείο της καθημερινότητάς μας. Αν πάντως έχουν βάλει στόχο, να αναδειχθούμε παγκόσμιοι πρωταθλητές ακρίβειας στα καύσιμα, τότε πάμε πάσο, γιατί όντως βρισκόμαστε στον σωστό δρόμο. Δεν είναι και λίγο πράγμα να κοιτάς αφ’ υψηλού τους ξυπόλητους Ελβετούς, Βρετανούς, Γερμανούς, Γάλλους, Φινλανδούς, Σουηδούς, Ιταλούς, Ισπανούς και Λουξεμβούργιους, που πληρώνουν φτηνότερα τη βενζίνη στα πρατήριά τους.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πέτρος Πιτσίνης
Πέτρος Πιτσίνης