Καλά και κακά νέα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Πέτρος Πιτσίνης
Καλά και κακά νέα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σίγουρα δεν είναι παρήγορο ποσοστό το 60% των Αμερικανών να μην γνωρίζει τίποτα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όσοι έχουν όμως οδηγήσει, τα εκτίμησαν ιδιαίτερα.

Μπορεί οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι άνθρωποι γύρω από αυτές να βρίσκονται ήδη στην πρίζα. Όμως το ευρύ κοινό ελάχιστα γνωρίζει για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρότι σε λίγα χρόνια από σήμερα ίσως να είναι τα μόνα που θα μπορούν να αγοράσουν.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από μια μελέτη που έγινε στην ΗΠΑ από την εταιρεία Altman Vilandrie & Company (AVC), η οποία χρησιμοποίησε δείγμα 2.557 Αμερικανών για ερωτήσεις σχετικές με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Από αυτούς, το 60% απάντησε ότι δεν έχει ακούσει «τίποτα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα» ή ότι «γνωρίζει ότι υπάρχουν, τίποτα όμως περισσότερο για αυτά». Το αποτέλεσμα αυτό σε μια από τις παγκόσμιες αγορές όπου δραστηριοποιείται η μόνη εταιρεία παγκοσμίως η οποία παράγει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Tesla, ενώ έχουν πωληθεί εκατοντάδες χιλιάδες υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα, είναι σίγουρα απογοητευτικό.

Ωστόσο το κακό νέο της ελάχιστης διείσδυσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη συνείδηση του κοινού ακολουθείται από ένα καλό: όσοι έχουν οδηγήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θεωρούν την εμπειρία απολαυστική σε ποσοστό 60%. Αρνητικά εκφράστηκε μόνο το 8% αυτών που έχουν οδηγήσει, ενώ το υπόλοιπο δεν έχει ούτε θετική, ούτε αρνητική στάση.

Υπάρχουν όμως και κάποια ακόμα στοιχεία, που δείχνουν γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι σήμερα ώριμα για μια δυναμική εμπορική παρουσία. Το κοινό που γνωρίζει για αυτά, δηλώνει σε ποσοστό 85% ότι το δημόσιο δίκτυο φορτιστών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν επαρκεί, σε ποσοστό 83% ότι είναι ακόμα αρκετά ακριβά και σε ποσοστό 74% ότι ο χρόνος πλήρους φόρτισης είναι πολύ μεγάλος.

Τα παραπάνω φυσικά τα γνωρίζουν οι κατασκευαστές, που κάνουν αγώνα δρόμου ώστε να αναπτύξουν την τεχνολογία των συσσωρευτών, να αυξήσουν το δίκτυο δημόσιων φορτιστών και φυσικά την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ώστε σταδιακά να μειωθεί το μεγάλο κόστος τους.

Σήμερα, στην Ευρώπη και στην Αμερική εταιρείες όπως η Nissan, BMW μέσω της μάρκας i, Renault, Opel, Smart, Mercedes, Tesla, Chevrolet, Toyota και Honda πωλούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων, σε πολύ όμως μικρά ποσοστά επί του συνόλου των πωλήσεων και κυρίως σε χώρες που δίνουν οικονομικά κίνητρα. Στην Ελλάδα η σχετική αγορά είναι σχεδόν μηδενική, καθώς μόνο η BMW με το i3 έχει τολμήσει μέχρι σήμερα να λανσάρει αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!