Μπορεί να κερδίσει ένας «μοτοσικλετάς» τη Formula 1;

Γιώργος Βαρίνος Γιώργος Βαρίνος
Μπορεί να κερδίσει ένας «μοτοσικλετάς» τη Formula 1;
Στην ιστορία των μηχανοκίνητων σπορ είναι πολλές οι φορές που πετυχημένοι οδηγοί από μία κατηγορία μεταπηδούν σε μια άλλη με επίσης εξαιρετικά αποτελέσματα. Αυτό έγινε μια φορά στην Formula 1. Μπορεί να συμβεί ξανά;

Στην ιστορία της Formula 1 υπάρχει μόνο ένας οδηγός, ο όποιος να έχει καταφέρει το αδύνατο. Να είναι πρωταθλητής σε αγώνες ταχύτητας μοτοσικλέτας, να μεταπηδήσει στην Formula 1 και να στέφτει και εκεί πρωταθλητής. Ο Τζον Σέρτις! Ο βρετανός οδηγός, είχε κατακτήσει μεταξύ 1956 και 1960 το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσικλέτας και το 1964 επανέλαβε το ίδιο στη Formula 1! Αν και έχουν περάσει 50 και πλέον χρόνια από το επίτευγμα του Σέρτις, δεν μπόρεσε να το επαναλάβει κανένας.

Ωστόσο, πριν από λίγες μέρες, ο πολύ πρωταθλητής Χόρχε Λορένθο είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει ένα μονοθέσιο Formula 1 της Mercedes στο Silverstone πετυχαίνοντας εντυπωσιακούς χρόνους και δημιουργώντας προυποθέσεις για περίεργες σκέψεις. Είναι δυνατόν ο Λορένθο να αποτελέσει 1 πιθανή επιλογή μίας πρωτοκλασάτης ομάδας στη formula ένα; Οι άνθρωποι της Mercedes εντυπωσιάστηκαν από τον τρόπο που μπορούσε να κατανοήσει την ιδιαίτερη χρήση των πολύπλοκων φρένων -που το πάτημά τους φορτίζει το KERS- εκμεταλλεύτηκε την δύναμη του κινητήρα δίχως να σπινιάρει άσκοπα και κατάφερε να βελτιώνεται συνεχώς, πετυχαίνοντας στο τέλος και ανταγωνιστικούς σε σχέση με τους οδηγούς της Formula 1 χρόνους.

Γιατί ο Λορέθο, γιατί όχι και οι άλλοι; Και άλλοι οδηγοί μετά τον Τζον Σέρτις δοκίμασαν την τύχη τους από τη μοτοσικλέτα στο αυτοκίνητο. Ξέρουμε πως ο Μικ Ντούχαν δοκίμασε με την Williams το 1998 και φυσικά ο Ρόσι το 2006 που δοκίμασε ένα Mercedes DTM ενώ το 2008 μάλιστα συμμετείχε με την Ferrari, στις επίσημες δοκιμές της Formula 1 με όλους μέσα τους οδηγούς και κατάφερε να σταθεί σε πολύ ανταγωνιστικό επίπεδο. Ενώ και στην Αμερική οι μεγάλοι πρωταθλητές στο Motocross Ρικ Τζόνσον και Τζέρεμυ Μακ Γραθ ασχολήθηκαν με τους αγώνες αυτοκινήτου σε πρωταθληματικό επίπεδο δίχως να κερδίσουν κάποιο πρωτάθλημα. Ενώ μην ξεχνάμε πως και ο Κέισι Στόνερ δοκίμασε την τύχη του στα V8 Supercars, στην Αυστραλία.

Ο Ρόσι και κυρίως ο Λορένθο, είναι διαφορετικές περιπτώσεις. Ο Ρόσι κερδίζει επανειλημμένως, τον μόνο αγώνα ράλλυ που γίνεται μετά το πέρας της κάθε σεζόν (το Monza Rally) αποδεικνύοντας πόσο γρήγορος είναι με ένα WRC αυτοκίνητο, ενώ ο Χόρχε Λορένθο έχει κερδίσει σε αγώνες αυτοκινήτων μεγάλης διάρκειας, όπως στις 12 Ωρες του Ντουμπάι και στις 24 Ωρες του Μοντμέλο. Επίσης έχει μία αξιοπρόσεκτη συλλογή μοντέλων, στην οποία περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων μία Porsche GT3 RS.

Όπως όπως αποδεικνύουν οι χρόνοι τόσο του Ρόσι το 2008, όσο και του Λορένθο πρόσφατα, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την ταχύτητα τους, όμως οι αγώνες στη Formula 1 προϋποθέτουν πολύ περισσότερα, όπως εμπειρία στη δοκιμή και στην εξέλιξη των μονοθεσίων, οι άλλου τύπου στρατηγικές και μονομαχίες στα Γκραν Πρι, την κατανόηση πιο περίπλοκων τεχνολογιών, κλπ.

Καταλήγουμε λοιπόν πως μόνο ο Λορένθο (και ο Ρόσι αλλά λόγω ηλικίας βγαίνει από την εξίσωση) είναι ο μόνος, που θα μπορούσε να επαναλάβει το κατόρθωμα του Τζον Σέρτις στη Formula 1. Θα ήταν μια εξαιρετική κίνηση ιδιαίτερα αυτή τη χρονιά, που αλλάζουν όλα στα μονοθέσια και τα πάντα είναι νέα για όλους, ακόμα και γι αυτούς που θα προέρχονται από άλλη μορφή μηχανοκίνητων σπορ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Γιώργος Βαρίνος
Γιώργος Βαρίνος