Οδηγούμε το SUV τσέπης της Suzuki (vid)

Πέτρος Πιτσίνης
Οδηγούμε το SUV τσέπης της Suzuki (vid)
Το νέο Suzuki Ignis είναι ένα γνήσιο SUV, αν και το μήκος του δεν ξεπερνά τα 3,7 μ., ενώ αρέσει πλέον και αισθητικά, προσφέρει μεγαλύτερους χώρους και κοστίζει από 11.530 ευρώ.

Επιτέλους η Suzuki κατανόησε, ότι είναι πολύ ευκολότερο να πουλήσεις ένα αυτοκίνητο όταν είναι όμορφο. Γιαυτό και φρόντισε να δώσει ένα πιο cool ντιζάιν στο νέο Ignis, που δείχνει πλέον χαριτωμένο και υπερμοντέρνο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο με το λιτό και τετραγωνισμένο αμάξωμα. Ταυτόχρονα το Ignis διατήρησε τα χαρακτηριστικά ενός γνήσιου SUV σε συσκευασία τσέπης, τα οποία το έχουν κάνει τόσο δημοφιλές στο αγοραστικό κοινό της κατηγορίας. Οι Ιάπωνες φρόντισαν επίσης να δημιουργήσουν σαφώς μεγαλύτερους χώρους στο εσωτερικό του πεντάθυρου αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να βολεύονται εμπρός ακόμη και δίμετρα άτομα.

Στο πίσω μέρος είναι βεβαίως τα πράγματα πιο στενόχωρα, ωστόσο και εδώ έδωσε η Suzuki μία Σολομώντεια λύση με το κυλιόμενο και διαιρούμενο κάθισμα. Αν το τραβήξεις προς τα πίσω, τότε αυξάνονται θεαματικά οι διαθέσιμοι χώροι για τα πόδια των επιβατών της δεύτερης σειράς καθισμάτων και απλά μειώνεται ο όγκος του χώρου αποσκευών. Ο τελευταίος εμφανίζει –στην κανονική πενταθέσια διάταξη- τη μεγαλύτερη χωρητικότητα μεταξύ των μοντέλων της μικρής κατηγορίας, καθώς ο όγκος του ξεκινά από 267 λίτρα και φτάνει έως τα 501 με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα. Στις τετρακίνητες εκδόσεις έχουμε βεβαίως μία μείωση του όγκου, που κυμαίνεται μεταξύ 204 και 490 λίτρων. Κατά τα άλλα, το νέο Ignis πείθει με το προσεγμένο του φινίρισμα, τα πλαστικά του είναι σκληρά -όπως συνηθίζεται για προφανείς λόγους εξοικονόμησης κόστους στη μικρή κατηγορία- και προσφέρει μία αφ’ υψηλού θεώρηση της κυκλοφορίας χάρη στα 18 εκατοστά της απόστασής του από το οδόστρωμα.

Αξιο αναφοράς είναι και το μοντέρνο σύστημα πολυμέσων με τη μεγάλη οθόνη αφής επτά ιντσών στην κεντρική κονσόλα, η οποία προσφέρει υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας και διαθέτει και το λειτουργικό σύστημα MirrorLink. Χάρη σε αυτό προβάλλονται όλες οι εφαρμογές και τα δεδομένα του Smartphone μας στην οθόνη. Οι Ιάπωνες αποφάνθηκαν, ότι για ένα τόσο μικρό και ελαφρύ αυτοκίνητο επαρκεί ένας κινητήρας χωρίς τούρμπο, γιαυτό και εξόπλισαν το νέο μοντέλο αποκλειστικά με έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων, που αποδίδει 90 ίππους ισχύ και ξεδιπλώνει έως 120 Nm ροπή στρέψης. Το αποτέλεσμα τους δικαιώνει, όπως διαπιστώσαμε και κατά την πρώτη οδηγική επαφή μας με το λιλιπούτειο SUV της Suzuki στους δρόμους της Αττικής. Το μοτέρ αποκρινόταν άμεσα στο γκάζι, αποδείχθηκε εύστροφο και λειτουργούσε πολιτισμένα, ενώ μας έπεισε με τη σπιρτάδα του μέσα σε αστικό περιβάλλον.

Εκτός πόλης χρειάζεται λίγο περισσότερο χρόνο να πιάσει την επιθυμητή ταχύτητα, κάτι που αποτυπώνεται και στις εργοστασιακές μετρήσεις της επιτάχυνσης (0-100 χλμ./ώρα σε 12,2’’ για τα εμπροσθοκίνητα Ignis και σε 11,9’’ για τα τετρακίνητα). Ικανοποιητικές κρίνονται και οι τιμές της μέσης κατανάλωσης, η οποία κυμαίνεται σύμφωνα με τη Suzuki στα 4,6 λίτρα ανά 100 χλμ. για τα προσθιοκίνητα μοντέλα, στα 5,0 λίτρα για τα 4Χ4 και μόλις στα 4,3 λίτρα για τα υβριδικά, στα οποία προβλέπεται στάνταρ και το σύστημα απενεργοποίησης του κινητήρα σε κάθε στάση (Start and Stop). Όλα τα Ignis νέας γενιάς εφοδιάζονται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, που κουμπώνει γρήγορα και εύκολα και κάνει ευχάριστη την οδήγηση. Απλά λείπει από το αυτοκίνητο μία έκτη ταχύτητα, που θα λειτουργούσε εκτός πόλης σαν overdrive και θα κατέβαζε τις στροφές του κινητήρα και την κατανάλωσή του. Προβλέπεται επίσης και έκδοση με αυτόματο κιβώτιο AGS στα προσθιοκίνητα μοντέλα με το επίπεδο εξοπλισμού GL+.

Στον δρόμο εκπλήσσει το μικρό SUV με την ακρίβεια του τιμονιού του, που –ευτυχώς- δεν είναι υπέρ το δέον ελαφρύ, όπως συμβαίνει στους περισσότερους ανταγωνιστές του. Για τις αναρτήσεις, μπορούμε να πούμε ότι είναι αρκούντως σφιχτές ώστε να μην αφήνουν στο αμάξωμα να παίρνει έντονες κλίσεις στις γρήγορες στροφές παρά τα 18 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος. Το αντίτιμο αυτής της αίσθησης είναι πάντως το μέτριο το φιλτράρισμα των κραδασμών στις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Εξαιρετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε από τα δυνατά φρένα, που δεν έχουν κανένα πρόβλημα να επιβραδύνουν αποτελεσματικά το ελαφρύ αμάξωμα κατηγορίας φτερού με βάρος μόλις 945 κιλών στις τετρακίνητες εκδόσεις. Οι τιμές κρίνονται ελκυστικότατες, ιδιαίτερα αν συνυπολογίσουμε τα πλούσια προσόντα του νέου Ignis. Συγκεκριμένα ξεκινούν από 11.530 ευρώ στην προσθιοκίνητη έκδοση 1.2 GL με στάνταρ το αιρ-κοντίσιον, την αυτόματη λειτουργία των φώτων, το ESP, έξι αερόσακους, τηλεχειριζόμενες κλειδαριές, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ηχοσύστημα με Bluetooth, κλπ. Η GL+ κοστίζει από 12.530 ευρώ (13.430 ευρώ οι αυτόματες εκδόσεις) με επιπρόσθετα ράγες οροφής, οθόνη αφής 7’’ και κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου 16’’, συρόμενα και ανακλινόμενα πίσω καθίσματα, θερμαινόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, φιμέ τζάμια πίσω, και σύστημα ελέγχου κατάβασης (στις εκδόσεις 4Χ4) και σύστημα Hill Hold, που δεν αφήνει το αυτοκίνητο να κυλήσει πίσω στις εκκινήσεις σε ανηφόρες.

Οι κορυφαίες εκδόσεις GLX αρχίζουν από 14.820 ευρώ με επιπρόσθετα προβολείς LED, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, Cruise Control με χειριστήρια στο τιμόνι, προβολείς ομίχλης, δερμάτινο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, κλπ. Τέλος να πούμε, ότι τα αντίστοιχα τετρακίνητα μοντέλα ξεκινούν από 14.030 ευρώ στην έκδοση GL+ και τα υβριδικά από 15.080 ευρώ ως εμπροσθοκίνητα GLX. Συμπέρασμα. Η Suzuki δημιούργησε με το νέο Ignis ένα ελκυστικό μικρό SUV με αξιοπρεπείς χώρους, κατάλληλο κινητήρα και σύγχρονες προδιαγραφές. Αν μάλιστα προσθέσετε και την τετρακίνηση, τότε μετατρέπεται το όμορφο μίνι σε ένα κανονικό Off Road Animal, όπως τα μεγαλύτερα αδελφάκια του της οικογένειας της Suzuki.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!