Το 2017 θα είναι η πιο ενδιαφέρουσα χρονιά της Formula 1;

Γιώργος Βαρίνος Γιώργος Βαρίνος
Το 2017 θα είναι η πιο ενδιαφέρουσα χρονιά της Formula 1;
Mε πάρα πολλές ταυτόχρονες αλλαγές η Formula 1, την επόμενη χρονιά υπόσχεται να είναι μιά από τις πιο ενδιαφέρουσες, αν όχι η πιο ενδιαφέρουσα όλων των εποχών.

Αν και τις τελευταίες μέρες το νέο της αποχώρησης του Νίκο Ρόσμπεργκ από το sport, μονοπωλεί τις ειδήσεις για την Formula 1, αυτό που δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι για την επόμενη χρονιά, είναι οι πάρα πολύ μεγάλες αλλαγές που θα γίνουν στα μονοθέσια, με αποτέλεσμα κατά τη γνώμη μας η οδήγηση τους να γίνει πολύ πιο απαιτητική και έτσι να ξεχωρίσουν οι πραγματικά ταλαντούχοι οδηγοί. Οι βασικές αλλαγές των αυτοκινήτων περιλαμβάνουν την θεαματική αύξηση του πλάτους των ελαστικών, την αύξηση του μετατροχίου, την αύξηση του μεταξονίου, την αύξηση των διαστάσεων του διάχυτη και την υιοθέτηση μεγαλύτερης και χαμηλότερης πίσω αεροτομής. Αυτές οι αλλαγές θα αυξήσουν δραματικά τα επίπεδα πρόσφυσης και κάθετης δύναμης, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η ταχύτητα των μονοθέσιων στις στροφές.

Είναι σίγουρο ότι τα ρεκόρ ταχύτερου γύρου στις περισσότερες πίστες, το 2017 θα καταρριφθούν. Τα μοντέρνα μονοθεσία με τους υβριδικούς κινητήρες, τα περίεργα φρένα και το κόκπιτ με τα δεκάδες κουμπιά ήταν σχετικά εύκολα στην οδήγηση τους, γεγονός που διαπίστωσε ο Χόρχε Λορένθο στην πρόσφατη δοκιμή που έκανε με τη Mercedes, ενώ είναι γνωστή και η ρήση του Φερνάντο Αλόνσο που είχε πει, πως τα μοντέρνα μονοθέσια είναι πιο εύκολα και λιγότερο απαιτητικά στην οδήγησή τους, από τα αγωνιστικά καρτ και γι αυτό το λόγο δεν του άρεσαν.

Από το 2017, αυτό θα αλλάξει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Τα μονοθέσια θα γίνουν δύστροπα, δύσκολα στο όριο και θα κουράζουν τρομερά τους πιλότους σε μεγάλες αποστάσεις, καθώς οι μεγαλύτερες ταχύτητες μέσα στην στροφή από την μεγαλύτερη πρόσφυση, θα δημιουργούν και περισσότερες δυνάμεις G με αποτέλεσμα να κουράζουν σε τρομερό βαθμό τους πιλότους. Πόσο θα επιρρεάσει αυτό το θέαμα; Πολύ. Στο τέλος του κάθε αγώνα όλοι θα είναι ξεθεωμένοι και το λάθος θα καραδοκεί. Εκτιμώ, πως οι πολύ γυμνασμένοι οδηγοί και οι συνηθισμένοι στην οδήγηση καρτ, θα είναι πιο εύκολο να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Επίσης είναι άγνωστη η δυναμικότητα των ομάδων. Η παντοδυναμία της Mercedes θεωρώ πως θα τελειώσει λόγω της υπεροχής του αυτοκινήτου. Αν συνεχιστεί, θα οφείλεται στην εξαιρετική οδηγική τεχνική του Χάμιλτον αλλά και στην εξαιρετική φυσική του κατάσταση. Kαι φυσικά η επιλογή της Mercedes για την άδεια θέση του Ρόζμπεργκ θα δημιουργήσει αλυσιδωτές αντιδράσεις στην περίπτωση που θα επιλεγεί κάποιος άλλος οδηγός εκτός του Βερλάιν ή του Μπάτον. Αν επιλέξουν τον Αλόνσο ή τον Φέτελ, τότε θα δημιουργηθούν κενά στις άλλες ομάδες που με την σειρά τους θα δημιουργήσουν ένα ντόμινο εφέ που θα επηρεάσει ολόκληρο το grid. Άγνωστες επίσης είναι οι προθέσεις της Liberty Media, που αν όλα πάνε καλά και αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο της Formula 1, τότε μάλλον θα γίνουν ακόμα περισσότερες αλλαγές με πιθανότερη την αύξηση των αγώνων, όπως ήδη έχει δηλώσει.

Εκ του ασφαλούς μπορούμε να κάνουμε κάποιες προβλέψεις για το ποιοι θα είναι οι οδηγοί που θα διακριθούν με τα νέα μονοθέσια το 2017. Πρώτος στη λίστα παραμένει ο Λιούις Χάμιλτον. Είναι οδηγάρα, γυμνασμένος, διψασμένος και πάρα πολύ έμπειρος. Δεύτερο στη λίστα δεν μπορούμε παρά να βάλουμε τον Μαξ Φερστάπεν. Ο μικρός έρχεται από το χώρο των καρτ, αναμφισβήτητα ξέρει να οδηγεί και πιστεύω ότι τα αυτοκίνητα του 2017 του ταιριάζουν γάντι. Τρίτο θα βάλω τον Αλόνσο. Ο Φερνάντο διακρίνεται με οτιδήποτε κι αν οδηγεί και είναι ο πιο ολοκληρωμένος οδηγός της μοντέρνας εποχής της Formula 1. Τέταρτο θα βάλω μια προσωπική μου επιλογή. Τον Κίμι Ράικονεν. Ο Φινλανδός δεν μπόρεσε να διακριθεί με αυτά τα εύκολα αυτοκινητάκια. Θέλει μεγάλη πρόσφυση για να δείξει το ταλέντο του. Δεν θα είναι έκπληξη για μένα αν παίζει το πρωτάθλημα με τους υπόλοιπους γρήγορους οδηγούς. Στην πέμπτη θέση θα βάλω τον Φέτελ και πιστεύω ότι σε κάθε περίπτωση θα είναι πίσω από τον Κίμι Ράικονεν σε απόδοση με τα νέα αυτά δύστροπα μονοθέσια. Από κει και πέρα είναι δυνατόν να υπάρξουν και εκπλήξεις.

Μπορεί η Williams ή η McLaren να βρουν σχεδιαστικά κάποιο μυστικό που θα υπερνικήσει τις υψηλές ιπποδυνάμεις των Mercedes και Ferrari, ενώ και ο Άντριαν Νιούι, μπορεί να κάνει το θαύμα του και να δημιουργήσει ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο για την Red Bull που θα βολέψει και τον χαμογελαστό Αυστραλό Ντάνιελ Ρικιάρντο.

Όπως και να έχει μείνετε συντονισμένοι! Ακόμα και πολύ πριν αρχίσει, η χρονιά δείχνει γεμάτη συγκινήσεις!!!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Γιώργος Βαρίνος
Γιώργος Βαρίνος