Υπό διωγμό τα supercars στην Κίνα

Με ένα επιπρόσθετο φόρο πολυτελείας 10% για όσα αυτοκίνητα κοστίζουν άνω των 190.000€, ξεκινάει το 2017 στην πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου.

Υπό διωγμό τα supercars στην Κίνα

Στην Ελλάδα μπορεί να ακούγεται ανέκδοτο η επιβολή φόρου πολυτελείας σε τόσο ακριβά αυτοκίνητα. Στην Κίνα όμως, τον «παράδεισο» των Bentley, Rolls Royce, Ferrari, Lamborghini και φυσικά των Mercedes, BMW και Audi, το χαράτσι αυτό αφορά δεκάδες χιλιάδες αγοραστές.

Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών της χώρας, η επιβολή αυτού του φόρου κρίθηκε απαραίτητη για να οδηγηθεί η αγορά του αυτοκινήτου «σε πιο λογικές και περιβαλλοντικά φιλικές επιλογές».

Στη χώρα του 1.4 δις κατοίκων, οι εκατομμυριούχοι αποτιμώνται σε πολλές δεκάδες χιλιάδες. Ειδικότερα μετά το άνοιγμα της αγοράς και την κατάκτηση της υφηλίου από τις κινεζικές επιχειρήσεις, η ανώτερη και μεσαία αστική τάξη έχει αποκτήσει δυσθεώρητο πλούτο. Τον οποίο, φυσικά, επενδύει και σε πανάκριβα αυτοκίνητα.

Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει όλους τους παραδοσιακούς κατασκευαστές πολυτελών και super sport αυτοκινήτων σε μεγάλες επενδύσεις στη χώρα, καθώς για τις περισσότερες από αυτές η Κίνα ξεπερνά πλέον σε απορρόφηση των μοντέλων της ακόμα και την παραδοσιακά «διψασμένη» για πανάκριβα τετράτροχα αμερικανική αγορά.

Στόχος της κυβέρνησης της Κίνας είναι τα επιπλέον έσοδα από την φορολόγηση των πολύ ακριβών αυτοκινήτων να επιτρέψουν τη μείωση της φορολογίας των προσιτών μοντέλων και τις επενδύσεις για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων. Η χώρα έχει τεράστιο περιβαλλοντικό πρόβλημα και τα τελευταία χρόνια έχουν δοθεί σημαντικά κίνητρα για την αύξηση των οχημάτων μηδενικών ρύπων. Μάλιστα, η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον πλανήτη.

Σύμφωνα με τους αναλυτές της αγοράς, ο επιπρόσθετος φόρος αφορά κυρίως τις μάρκες του υπέρ πολυτελούς φάσματος, όπως τις Rolls, Bentley, Mercedes - Maybach, καθώς και τους παραδοσιακούς κατασκευαστές supercars. Ωστόσο ακόμα και αυτοί δεν ανησυχούν ιδιαίτερα, καθώς κρίνουν ότι δεν είναι λόγος αναβολής της αγοράς ενός αυτοκινήτου της τάξης των 250.000€, μια αύξηση «μόλις» 25.000€.

Για διαφορετικό λόγο, δεν ανησυχούν, για να μην πούμε ότι τρίβουν τα χέρια τους, οι κατασκευαστές όπως η Mercedes, η BMW και η Audi. Διότι ο μεγάλος όγκος των πωλούμενων μοντέλων τους στη χώρα είναι κάτω από το όριο φορολόγησης. Αυτό σημαίνει ότι τα κορυφαία τους μοντέλα θα είναι πλέον ακόμα πιο συμφέροντα, συγκριτικά με αυτά της υπέρ πολυτελούς κατηγορίας που θα αυξηθεί η τιμή τους.