Η προσέγγιση του Ρόσμπεργκ, το σχέδιο του Χάμιλτον και οι μάχες

Ο Νίκος Τσιώκος γράφει για την προσέγγιση που είχε ο Νίκο Ρόσμπεργκ στους αγώνες για να φτάσει στον τίτλο, το σχέδιο του Λιούις Χάμιλτον και τις μάχες που είδαμε στο Άμπου Ντάμπι, τις οποίες και θέλουμε να βλέπουμε... κάθε μέρα.

Η προσέγγιση του Ρόσμπεργκ, το σχέδιο του Χάμιλτον και οι μάχες

Το φετινό πρωτάθλημα της Formula1, λοιπόν, έφτασε στο τέλος του. Πριν τον αγώνα στο Άμπου Ντάμπι είχε τεθεί ένα μεγάλο ερώτημα και αυτό ήταν αν ο Νίκο Ρόσμπεργκ θα κατάφερνε να κατακτήσει τον πρώτο τίτλο της καριέρας του ή αν ο Λιούις Χάμιλτον θα έκανε το... three-peat. Αυτό απαντήθηκε το απόγευμα της Κυριακής (27/11) στη Γιας Μαρίνα, με τον Γερμανό να καταφέρνει να φτάσει στον στόχο που κυνηγούσε τα τελευταία χρόνια, έναν τίτλο στην F1.

Ο Ρόσμπεργκ βρισκόταν στη σκιά του Χάμιλτον και τα προηγούμενα χρόνια έδειχνε ότι δεν έχει μέσα του τη... στόφα του πρωταθλητή, καθώς στο πιο κρίσιμο σημείο έκανε λάθη κι έχανε το πρωτάθλημα σε μία περίοδο που δεν είχε περιθώρια για να αντιδράσει. Φέτος, όμως, το άλλαξε αυτό. Ήξερε ότι δε θα ήταν εύκολο διότι είχε να αντιμετωπίσει τον τρις παγκόσμιο πρωταθλητή, ο οποίος έψαχνε το τέταρτο της καριέρας του.

Όμως, έμεινε προσηλωμένος στον στόχο του και είχε μία προσέγγιση που λειτούργησε και του έφερε αποτελέσματα και μάλιστα τα καλύτερα. Αυτή ήταν να κοιτάζει κάθε Γκραν Πρι ξεχωριστά και σαν να είναι... τελικός και να κρίνει τον τίτλο. Βέβαια, η μάχη για το ποιος θα πάρει το πρωτάθλημα ήταν μεγάλη, γι' αυτό και η αγωνία κορυφώθηκε μέχρι το φινάλε της σεζόν. Ο Ρόσμπεργκ, λοιπόν, έκανε αυτή τη φορά ό,τι έπρεπε.

Αφού είχε την προαναφερθείσα προσέγγιση, απέφυγε τα λάθη στον τελευταίο αγώνα, κυνήγησε ακόμα και τη νίκη και με τη δεύτερη θέση ανέβηκε για πρώτη φορά στον θρόνο της F1 για να γράψει τη δική του ιστορία, με δεδομένο ότι έγινε ο δεύτερος γιος παγκόσμιου πρωταθλητή της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού που κατακτά επίσης τίτλο (το είχαν πράξει οι Γκράχαμ και Ντέιμον Χιλ, τώρα το έχουν και οι Κέκε και Νίκο Ρόσμπεργκ).

Όλα αυτά για να ξεκινήσουν οι πανηγυρισμοί αμέσως μόλις έπεσε η καρό σημαία, οι οποίοι ακόμα δεν έχουν κοπάσει, τη στιγμή που στα τελευταία GP έκανε σωστή διαχείριση των αποτελεσμάτων. Βέβαια, σε αυτό το σημείο αξίζει να τονίσω αυτό που λέγαμε όλη τη χρονιά, δηλαδή ότι έγινε... τράμπα των μηχανικών του Χάμιλτον με αυτούς του Ρόσμπεργκ και ίσως αυτό έπαιξε έναν ρόλο στη μάχη για το πρωτάθλημα, χωρίς ωστόσο να θέλω να μειώσω την επιτυχία του Γερμανού. Ε συνονόματε;

Από εκεί και πέρα, θα αναφερθώ και στο γεγονός ότι τέτοιες μάχες που είδαμε στη Γιας Μαρίνα είχαμε πολύ καιρό να δούμε. Τα τέσσερα πρώτα μονοθέσια να έχουν δημιουργήσει ένα... τρενάκι; Είναι σπάνιο φαινόμενο. Όπως προανέφερα, ο Ρόσμπεργκ δεν άφησε στιγμή τον Χάμιλτον να πάρει ανάσα. Μπορεί να μη ρίσκαρε με προσπέραση και κάποια επαφή, η οποία θα του κόστιζε, αλλά ο ομόσταυλός του ένιωθε... καυτή την ανάσα του.

Λίγο πιο πίσω, όμως, υπήρχε μία άλλη μάχη, αυτή μεταξύ Σεμπάστιαν Φέτελ και Μαξ Φερστάπεν. Ο Φέτελ ήταν εκπληκτικός και κατάφερε να φτάσει μέχρι το βάθρο, ενώ μπορούσε να τερματίσει και πιο ψηλά. Σε αυτό, ωστόσο, οφείλεται ο ρυθμός του Χάμιλτον. Στη Mercedes απορούσαν που πήγαινε τόσο αργά, αλλά ο Βρετανός είχε σχέδιο.

Αυτό ήταν να φέρει κοντά στον Ρόσμπεργκ τον τρίτο και τον τέταρτο, ώστε ο τελευταίος να αγχωθεί, να πιεστεί, να κάνει το λάθος και να πέσει στην τέταρτη θέση, γεγονός που του έδινε τον τίτλο. Όμως, αυτό δεν πέτυχε και δεν πρόσθεσε τ' όνομά του στη λίστα με τους τέσσερις φορές παγκόσμιους πρωταθλητές. Παρά ταύτα, τέτοιες μάχες θέλουμε να τις βλέπουμε στη Formula1 και ακόμα καλύτερα θα ήταν αν τις βλέπαμε με προσπεράσεις και ανατροπές.

Υ.Γ.1 Κάπως έτσι η σεζόν έφτασε στο τέλος της και ανανεώνουμε το ραντεβού μας για τον ερχόμενο Φεβρουάριο σε πρώτη φάση, όταν θα ξεκινήσουν οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, και εν συνεχεία τον Μάρτιο, όταν θα ανοίξει η αυλαία του νέου πρωταθλήματος, με το 2017 να είναι μία σημαντική χρονιά, καθώς η F1 θα μπει σε νέα εποχή λόγω των νέων κανονισμών στο τεχνικό κομμάτι.

Υ.Γ.2 Να ευχηθώ καλή συνέχεια στους Φελίπε Μάσα και Τζένσον Μπάτον. Για τον Βραζιλιάνο τα είχα πει και την προηγούμενη φορά, μετά το Γκραν Πρι της Βραζιλίας, καθώς αποφάσισε να βάλει τέλος στην καριέρα του.

Όσο για τον Βρετανό, θα αποχωρήσει προσωρινά και παραδέχτηκε ότι βιάστηκε να πάρει την απόφασή του, αλλά τώρα είναι αργά για να κάνει πίσω, καθώς έχει κλείσει η θέση του στη McLaren από τον Στόφελ Φαντόρν. Όπως και να έχει, όμως, του εύχομαι τα καλύτερα και ελπίζω να τον δούμε ξανά στο γκριντ το 2018.