Ξεκίνησε η μεταμόρφωση της VW

Πέτρος Πιτσίνης
Ξεκίνησε η μεταμόρφωση της VW
Η γερμανική εταιρεία θέλει γίνει παγκόσμιος ηγέτης στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2025. Πώς θα το καταφέρει αυτό;

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Volkswagen ανακοίνωσε το πρόγραμμα TRANSFORM 2025+, το οποίο θα καθορίσει την πορεία της μάρκας μεσοπρόθεσμα, για την επόμενη δεκαετία, όσο και για το μέλλον. Η νέα στρατηγική έχει ως κύριο χαρακτηριστικό της τις τεράστιες επενδύσεις στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και στην καλύτερη τοποθέτηση της μάρκας στις νέες συνθήκες μετακίνησης που διαμορφώνονται.

Σε αυτό το πλαίσιο, το νέο σύνθημα της μάρκας είναι το: “Volkswagen: Moving People Forward” (Volkswagen: Οδηγεί τον κόσμο Μπροστά), που δείχνει ακριβώς και τη στόχευση σε ένα πιο συναρπαστικό μέλλον.

Ο πρόεδρος Δ.Σ. της Volkswagen, δρ. Χέρμπερτ Ντίες, συνόψισε της νέα στρατηγική ως εξής «Οι στόχοι μας είναι υψηλοί και η στρατηγική μας πολύ φιλόδοξη. Θέλουμε να επωφεληθούμε από την αλλαγή και να οδηγήσουμε τη Volkswagen στην κορυφή της νέας βιομηχανίας αυτοκινήτου με αποφασιστικότητα. Τα επόμενα χρόνια, η Volkswagen θα αλλάξει ριζικά και πολύ λίγα πράγματα θα παραμείνουν ως έχουν. Εν κατακλείδι, η νέα στρατηγική αποτελεί ένα σημαντικό πρόγραμμα μεταμόρφωσης».

Το τελευταίο θα πραγματοποιηθεί σε τρεις φάσεις. Στην πρώτη, μέχρι το 2020, η μάρκα θα αναδιαρθρώσει πλήρως τη βασική της δραστηριότητα και θα ολοκληρώσει μία μεταμόρφωση σε όλη τη ροή αξιών ενώ ταυτόχρονα, η εταιρεία θα αναπτύξει νέες τεχνογνωσίες.

Στη δεύτερη φάση μέχρι το 2025, η Volkswagen σκοπεύει να διεκδικήσει την πρωτοκαθεδρία στον τομέα της ηλεκτρικής μετακίνησης (e-mobility) και να είναι ένας από τους κορυφαίους, κερδοφόρους κατασκευαστές αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής. Η έρευνα και ανάπτυξη νέων ηλεκτρικών οχημάτων θα υποστηριχθεί με αναδιάρθρωση πόρων, όπως τη διακοπή παραγωγής ορισμένων χαμηλού όγκου και κέρδους συμβατικών μοντέλων και εκδόσεων. Αυτό θα απελευθερώσει κονδύλια άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για τον τομέα e-mobility.

Στην τρίτη φάση η VW στοχεύει να είναι από τους πρωτεργάτες στη διαμόρφωση της πλήρους μεταμόρφωσης της βιομηχανίας που αναμένεται μετά το 2025. Προτίθεται να αναλάβει έναν ηγετικό ρόλο στο νέα κόσμο της μετακίνησης μέχρι το 2030.

Μέσω της νέας στρατηγικής θα επιδιώξει μία θέση στην κορυφή των κατασκευαστών οχημάτων μαζικής παραγωγής κοντά στους premium ανταγωνιστές. Μέχρι σήμερα, η Volkswagen έχει πετύχει να γίνει νούμερο 1 κατασκευαστής αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής στην Κίνα και την Ευρώπη. Στο μέλλον, θα επιδιώξει να επεκτείνει αυτή τη θέση σε όλο τον κόσμο.

Σημαντικό στοιχείο ανάπτυξης για την VW θα αποτελέσει και η δημιουργία της δικής της ψηφιακής πλατφόρμας υπηρεσιών για τους οδηγούς, που το 2025 εκτιμά ότι θα έχει περίπου 80 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες. Αυτό σημαίνει ότι θα διαθέτει το μεγαλύτερο ψηφιακό οικοσύστημα σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία.

Η Volkswagen υπολογίζει ότι τα έσοδα από τις πωλήσεις υπηρεσιών σχετικών με δικτυωμένα οχήματα θα φτάνει περίπου το 1 δισεκατομμύριο το χρόνο μέχρι το 2025 και εκτιμά ότι θα συμβάλλουν θεαματικά στα κέρδη της από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Τέλος, το νέο στρατηγικό σχέδιο θα υποστηρίξει μία πλήρης εταιρική αναδιοργάνωση με ευελιξία, ισχυρότερο επιχειρηματικό πνεύμα, διάφανη κουλτούρα διαλόγου, επίπεδες ιεραρχίες, πιο ευέλικτα εργασιακά μοντέλα και ένα νέο μοντέλο ηγεσίας που θα δίνει προτεραιότητα στην εντιμότητα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!