Oδηγούμε στην Ισπανία το κόμπακτ SUV της Toyota

«Όχι στην πλήξη», λέει το Toyota C-HR

Οι Ιάπωνες δίνουν τα ρέστα τους με το νέο κόμπακτ SUV τους, το οποίο μοιάζει περισσότερο με φουτουριστικό concept car παρά με μοντέλο μαζικής παραγωγής.

«Όχι στην πλήξη», λέει το Toyota C-HR

Ποιος να το έλεγε, ότι η εταιρεία που λανσάρισε το κακάσχημο Prius πρώτης γενιάς και τα σχεδιαστικά αδιάφορα Avensis και Starlet και Corolla, θα εξελισσόταν σταδιακά σε ένα designer brand μεταξύ των εταιρειών αυτοκινήτου; Το έργο το βλέπουμε να εξελίσσεται μπροστά μας τα τελευταία χρόνια με μοντέλα, όπως τα τελευταία Aygo και Auris, που περιλαμβάνονται σε πλέον ενδιαφέροντα της κατηγορίας τους και δεν διστάζουν να πολώσουν με ιδιαίτερες σχεδιαστικές πινελιές.

Ωστόσο οι Ιάπωνες έκαναν τη μεγάλη υπέρβαση με το C-HR. Το κόμπακτ SUV επιβεβαιώνει, ότι η υπόσχεση της Toyota, να μην κατασκευάζει πλέον πληκτικά μοντέλα, δεν αποτελούσε λόγια του αέρα, αλλά μία πραγματικότητα. Αυτό το διαπιστώσαμε από την πρώτη στιγμή, που είδαμε από κοντά το νέο μοντέλο των Ιαπώνων κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίασή του στη Μαδρίτη. Το πεντάθυρο αμάξωμα με τις κοφτές ακμές, τα γεωμετρικά νεύρα, τα φουσκωτά φτερά, το χυτό σχήμα της οροφής και τα φωτιστικά σώματα με τον έντονο χαρακτήρα, παραπέμπει σε πειραματικό όχημα. Ωστόσο, το C-HR είναι ένα γνήσιο μοντέλο μαζικής παραγωγής, με το οποίο φιλοδοξεί να ξεπεράσει η Toyota τις 100.000 πωλήσεις τον χρόνο μόνον στην Ευρώπη.

Εκτός όμως από το πολωτικό εξωτερικό και εσωτερικό ντιζάιν του, το μικρομεσαίο SUV διαθέτει μία φαρέτρα γεμάτη όπλα, προκειμένου να κατέβει με αξιώσεις στη μάχη απέναντι σε πολύ επιτυχημένα και δημοφιλή μοντέλα, όπως το Nissan Qashqai (και το Juke θα συμπληρώναμε, λόγω lifestyle χαρακτήρα), το VW Tiguan ή ακόμη και το νέο Peugeot 3008.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του πεντάθυρου Crossover πήραμε θέση στα άνετα καθίσματα και απέναντι από ένα λειτουργικό και μοντέρνα σχεδιασμένο κόκπιτ με μία μεγάλη οθόνη αφής και μία ντιζαϊνάτη μπλε γραμμή να το διατρέχει σε όλο το πλάτος του. Τα ευανάγνωστα όργανα, τα ποιοτικότατα υλικά και το άψογο φινίρισμα έδιναν στο αυτοκίνητο έναν premium χαρακτήρα και ένα μπόνους απέναντι στους ανταγωνιστές του. Οι χώροι είναι αξιοπρεπείς, αν και όχι κορυφαίοι, ενώ ο ιδιαίτερος σχεδιασμός έχει μειώσει τις γυάλινες επιφάνειες των πίσω παραθύρων, που φέρνουν κάπως σε πολεμίστρες και ταυτόχρονα έχει περιορίσει την ορατότητα σε ελιγμούς με την όπισθεν. Το τελευταίο σώζεται πάντως από την εξαιρετική εικόνα και λειτουργία της κάμερας οπισθοπορείας.
Δυνατό χαρτί του Toyota C-HR αποτελεί ο χώρος αποσκευών του με 377 λίτρα όγκο και ένα πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα.

Στην Ισπανία οδηγήσαμε την υβριδική έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 1,8 λίτρων και τον ηλεκτροκινητήρα, που βγάζουν ως σύστημα μία συνολική ισχύ της τάξης των 122 ίππων. Εννοείται, ότι τα υβριδικά C-HR πηγαίνουν πακέτο με αυτόματο σαζμάν συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, που φροντίζει να μην γίνονται μεγάλες αυξομειώσεις στις στροφές του κινητήρα για οικονομικότερη κατανάλωση. Αναμφίβολα, το υβριδικό C-HR δεν αποτελεί τον ορισμό του σπρίντερ, ωστόσο μπορεί να ακολουθήσει αξιοπρεπείς ρυθμούς με την επιτάχυνση μηδέν 100 χλμ./ώρα να έρχεται μετά από 11’’ και τη βελόνα του κοντέρ να αγγίζει τα 170 χλμ./ώρα. Όλα αυτά πραγματοποιούνται ωστόσο με μία μινιμαλιστική μέση κατανάλωση 3,8 λίτρων ανά 100 χλμ., που θα δελεάσει σίγουρα πολλούς υποψήφιους αγοραστές.

Το δεύτερο C-HR που δοκιμάσαμε στη Μαδρίτη, ήταν συμβατικής τεχνολογίας, καθώς εφοδιαζόταν με τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων, που πρωτογνωρίσαμε στο Auris και αποδίδει 116 ίππους. Το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ δίνει μία αίσθηση μεγαλύτερης σβελτάδας, όμως επί της ουσίας η συγκεκριμένη έκδοση επιταχύνει περίπου μία η άλλη με την υβριδική, καθώς πραγματοποιεί τα 0-100 σε 10,9’’. Ωστόσο υπερτερεί στην τελική ταχύτητα, που φτάνει τα 190 χλμ./ώρα, ενώ η μέση κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 5,5 και 6,0 λίτρων ανά 100 χλμ.

Το C-HR μας εντυπωσίασε και οδηγικά, αφού κατεβήκαμε ατσαλάκωτοι μετά το πολύωρο test drive χάρη στην εξαιρετική άνεση των αναρτήσεών του, ενώ το τιμόνι προσέφερε την απαιτούμενη πληροφόρηση και ακρίβεια. To ιαπωνικό crossover αποδείχθηκε πολύ ευέλικτο και με προβλέψιμες αντιδράσεις χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους του και μας άρεσαν εκτός των άλλων και τα φρένα του, των οποίων η αποτελεσματικότητα δεν άφηνε περιθώρια για γκρίνια.

Το λανσάρισμα του φωτογενούς μοντέλου με το ιδιαίτερο ντιζάιν θα γίνει στις αρχές Δεκεμβρίου στη χώρα μας με τις τιμές να ξεκινούν από 20.350 ευρώ στη βασική έκδοση βενζίνης City με στάνταρ επτά αερόσακους, κλιματισμό, ράδιο CD και το σύστημα ασφαλείας Toyota Safety Sense με αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, πληροφορία απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόνομο φρενάρισμα, cruise control με ραντάρ απόστασης, κλπ. Η μεσαία έκδοση Center με τον ίδιο κινητήρα των 116 ίππων κοστίζει από 21.900 ευρώ με επιπρόσθετα αξεσουάρ τις ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και την οθόνη αφής με την κάμερα οπισθοπορείας. Τα υβριδικά C-HR ξεκινούν από 24.700 ευρώ στην έκδοση Center, ενώ να διευκρινίσουμε ότι μιλάμε πάντα για εμπροσθοκίνητες εκδόσεις, καθώς οι τετρακίνητες θα αρχίσουν να εισάγονται αργότερα.

Toyota C-HR 1.2 T 116 PS

Κινητήρας 1.197 κ.εκ.
Ισχύς 116 ίπποι
Ροπή στρέψης 185 Νm
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9’’
Τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση 5,5 lt/100 χλμ.
Τιμή αγοράς: από 20.350 ευρώ