Το «πούπουλο» της Lotus προκαλεί τα supercars

Γιώργος Βαρίνος
Το «πούπουλο» της Lotus προκαλεί τα supercars
Μια ιδιαίτερα ελαφριά νέα έκδοση της Exige, δεν χρειάζεται χιλιάδες ίππους για να κόψει την ανάσα του οδηγού της.

Η Lotus είναι γνωστή για τα ιδιαίτερα σπορ μοντέλα που παράγει εδώ και πολλές δεκαετίες. Με αγωνιστικές περγαμηνές και βαθιά μηχανολογική γνώση, υποστηρίζει πολύ σωστά ότι το μυστικό για τις κορυφαίες επιδόσεις και την αντίστοιχη οδική συμπεριφορά δεν είναι οι χιλιάδες ίπποι και τα σοφιστικέ συστήματα ανάρτησης, αλλά το χαμηλό βάρος.

Αυτή την αρχή διατηρεί σε όλα τα μοντέλα που διαθέτει στην αγορά και περιλαμβάνουν την Evora 400, την Exige και την Elise. Η Exige είναι η πιο ακραία και αγνή έκδοση της γκάμας και πλέον στην έκδοση Sport 380, διαθέτει ότι χρειάζεται για να σταθεί απέναντι σε πολύ ακριβότερα supercar τόσο στο δρόμο, όσο και στην πίστα.

Με εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων στο αμάξωμα, το μοναδικό αλουμινένιο πλαίσιο και μια γενικά λιτή κατασκευή, το συνολικό βάρος της δεν ξεπερνά τα 1.100 κιλά. Έτσι, οι 380 ίπποι του τοποθετημένου στο κέντρο κινητήρα V6 των 3,5 λίτρων αρκούν για να τις εξασφαλίσουν εκπληκτικές επιδόσεις. Πιο συγκεκριμένα, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5 δλ. και τελική ταχύτητα 290 χλμ./ώρα.

Αεροδυναμικά επίσης έχουν γίνει σημαντικές βελτιώσεις, ικανές να παράγουν κάθετη δύναμη της τάξης των 140 κιλών στο αμάξωμα, όταν αυτό προσεγγίζει την τελική του ταχύτητα. Έτσι, εξασφαλίζεται σημαντικά αυξημένη σταθερότητα τόσο στην ευθεία, όσο και στις στροφές υψηλών ταχυτήτων. Το κερασάκι στην τούρτα ωστόσο είναι το κόστος του μοντέλου, που στη Γερμανία δεν ξεπερνά τα 90.000€, όντας σημαντικά φθηνότερο από σπορ αυτοκίνητα αντίστοιχων επιδόσεων.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!