Σπαγγέτι και σούσι στο Fiat 124 Spider

Πέτρος Πιτσίνης
Σπαγγέτι και σούσι στο Fiat 124 Spider
Tο νέο Fiat 124 Spider έρχεται με φόρα να δείξει, ότι οι Ιταλοί είναι πάλι εδώ με μοντέλα ιδιαίτερης αισθητικής, άσχετα αν βασίζεται στη δοκιμασμένη ιαπωνική τεχνολογία, για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο.
Πενήντα χρόνια μετά το λανσάρισμα του Fiat 124 πρώτης γενιάς παρουσίασαν οι Ιταλοί τον σύγχρονο διάδοχό του, ένα καθαρόαιμο διθέσιο ρόουντστερ που βασίζεται στα μηχανικά μέρη του ιαπωνικού Mazda MX-5 και ποντάρει σε ένα άψογο στυλ με μεσογειακή αύρα. Το αισθητικό αποτέλεσμα είναι χωρίς αμφιβολία επιτυχημένο. Το νέο 124 διαθέτει φινέτσα και τη συνδυάζει με δυναμικά στοιχεία και με σχεδιαστικές πινελιές του προγόνου του, όπως είναι η χαρακτηριστική ακμή που διατρέχει πλευρικά το αμάξωμα, αλλά και το σχήμα των πίσω φωτιστικών σωμάτων. Eξαιρετική είναι και η εικόνα της μάσκας με τους προβολείς αμυγδαλωτού σχήματος και τις δύο καμπούρες στο καπό του κινητήρα. Με λίγες λέξεις, το Fiat 124 Spider ανήκει στην σπάνια κατηγορία των ξεχωριστών αυτοκινήτων, που αποκλείεται να περάσουν απαρατήρητα στον δρόμο χάρη στην εντυπωσιακή, αλλά όχι κραυγαλέα, εμφάνισή τους. Μπορεί να μην μοιάζει εξωτερικά το Fiat 124 Spider με το ιαπωνικό αδελφάκι του Mazda MX-5, όμως στο εσωτερικό υπάρχουν πάρα πολλές σχεδιαστικές ομοιότητες μεταξύ των δύο μοντέλων. Αυτή τη φορά θα αποφύγουμε να κάνουμε κριτική στους χώρους ή στο φινίρισμα, πράγματα δηλαδή που απευθύνονται στην ψυχρή λογική. Ένα ρόουντστερ το αγοράζεις πρώτα και κύρια με την καρδιά σου και εδώ κρύβει το ιταλικό μοντέλο πολλούς άσους στο μανίκι του. Ενας από αυτούς είναι και η κουκούλα με τον χειροκίνητο μηχανισμό, χάρη στον οποίο ανοίγει πανεύκολα και μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα. Γρηγορότερα δηλαδή από μία ηλεκτροκίνητη οροφή. Όπως προαναφέραμε, το κόκπιτ και τα όργανα, το σύστημα πλοήγησης και η κεντρική κονσόλα με τις ποτηροθήκες έχουν ξεπατικωθεί από σχεδόν πιστά από το αδελφό Mazda MX-5. Κατά τα άλλα μιλάμε για ένα γνήσιο ρόουντστερ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την άνεση και τη λειτουργικότητα, που περνούν βεβαίως σε δεύτερη μοίρα. Πάντως το ιταλικό μοντέλο είναι ελαφρά μακρύτερο και φαρδύτερο από το Mazda και αυτό αποτυπώνεται κυρίως σε ένα σχετικό όφελος, όσον αφορά στον όγκο του χώρου αποσκευών, που είναι μεν μικρός, αλλά όχι και στα όρια της ανυπαρξίας. Όσον αφορά στις θήκες για μικροαντικείμενα, ουσιαστικά θα πρέπει να βολευτείς με το –αρκετά μεγάλο- ντουλαπάκι στις πλάτες και ανάμεσα στον οδηγό και στον συνοδηγό. Είναι προφανές, ότι το Fiat 124 Spider δίνει προτεραιότητα στην ψυχική ανάταση του οδηγού του με κύριο όπλο την αίσθηση στον δρόμο. Σαν γνήσιο ρόουντστερ, λατρεύει τις στροφές, όπου νιώθει σαν το ψάρι στο νερό. Πραγματικά, αισθάνεσαι το αυτοκίνητο να κουμπώνει πάνω σου και το μόνο που εύχεσαι είναι να μην τελειώσουν ποτέ τα στροφιλίκια και περάσεις σε μεγάλες ευθείες. Πολλοί οδηγοί πανίσχυρων σπορ μοντέλων θα χαμογελάσουν ειρωνικά, ακούγοντας ότι το διθέσιο ιταλικό μοντέλο εφοδιάζεται με έναν ταπεινό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,4 λίτρων και με μόνον 140 ίππους ισχύ. Ωστόσο το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου, που ζυγίζει μόλις 1.050 κιλά, βάζει στο Fiat 124 Spider φτερά, όπως φανερώνει και η επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα, που ολοκληρώνεται σε μόλις 7,5’’. Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας ξεδιπλώνει πάντως το ταμπεραμέντο του πάνω από τις 2.000 σ.α.λ., οπότε χρειάζεται να καταφεύγεις αρκετά στον επιλογέα του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου, αν θέλεις να κινηθείς σβέλτα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, θα δείτε την κατανάλωση να σκαρφαλώνει εύκολα στην περιοχή άνω των δέκα λίτρων ανά 100 χλμ., ενώ με ένα χαλαρότερο στυλ μπορεί να περιοριστεί γύρω στα 9 λίτρα αμόλυβδης για την ίδια απόσταση. Πάντως ο υπέροχος ήχος της εξάτμισης σε βάζει συνέχεια σε πειρασμό να παίξεις με το γκάζι και να αγνοήσεις…πεζότητες, όπως η κατανάλωση. Οι Ιταλοί κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα ρόουντστερ, που δεν σε ταλαιπωρεί ακόμη και σε καθημερινή χρήση, αφού για τους σκληροπυρηνικούς προβλέπεται η hardcore έκδοση 124 Αbarth. Μέσα λοιπόν σε αυτό το πλαίσιο, συμπεριφέρεται μεν το 124 Spider όπως αρμόζει σε ένα πισωκίνητο σπορ μοντέλο, ωστόσο δεν κοπανάει σε κάθε ανωμαλία της ασφάλτου ούτε εμφανίζει μεγάλες στρεβλώσεις το αμάξωμα. Ευχάριστη έκπληξη ήταν για εμάς οι περιορισμένοι στροβιλισμοί του αέρα, αντίθετα με τους αεροδυναμικούς θορύβους που γίνονται έντονοι στις υψηλές ταχύτητες. Οι Ιταλοί σημάδεψαν τελικά στο κέντρο του στόχου. Το Fiat 124 Spider κερδίζει τις εντυπώσεις αισθητικά και οδηγικά, παντρεύει ιδανικά το ιαπωνικό σούσι με το ιταλικό σπαγγέτι και είμαστε βέβαιοι, ότι θα εξελιχθεί σε αντάξιο διάδοχο του μοντέλου πρώτης γενιάς. Όσο για την τιμή, τη βρίσκουμε αναμφίβολα τσιμπημένη, αφού ξεκινά από 30.670 ευρώ και ανεβαίνει στις 33.000 ευρώ στην πλουσιότερη έκδοση Luxury. Ωστόσο, το είπαμε και προηγουμένως. Τα ρόουντστερ ανήκουν στην κατηγορία των αυτοκινήτων καρδιάς, για τα οποία είσαι διατεθειμένος να βάλεις βαθύτερα το χέρι στην τσέπη. Fiat 124 Spider 1.4 140 PS Κινητήρας 1.368 κ.εκ. Ισχύς 140 ίπποι Ροπή στρέψης 240 Nm Μετάδοση κίνησης πίσω Μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,5’’ Τελική ταχύτητα 217 χλμ./ώρα Κατανάλωση 6,4 lt/100 χλμ. Τιμή αγοράς 30.670 ευρώ

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!