Τέλος εποχής για την Porsche 911;

Γιώργος Βαρίνος
Τέλος εποχής για την Porsche 911;
Η εμφάνιση της αγωνιστικής Porsche 911 RSR στο Λος Άντζελες, ίσως αποτελέσει την αρχή του τέλους μιας μηχανολογικής πρακτικής 53 χρόνων και στο μοντέλο παραγωγής.

Η Porsche 911 είναι το μοναδικό σήμερα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων που έχει τον κινητήρα και την κίνηση πίσω. Μια, θεωρητικά, μάλλον αντίθετη με την έννοια της υψηλής απόδοσης και της σπορ συμπεριφοράς διάταξη.

Για λόγους που έχουν να κάνουν με θέματα μοναδικότητας, ταυτότητας, ιδιαιτερότητας και ξεχωριστής προσωπικότητας, η Porsche διατηρεί την παράδοξη αυτή μηχανολογική συγκρότηση της 911 εδώ και 53 χρόνια, εξελίσσοντάς της ταυτόχρονα τόσο, ώστε το μοντέλο όχι μόνο να αντιμετωπίζει στα ίσια, αλλά και να ξεπερνάει τον ανταγωνισμό του. Σε ισχύ, οδική συμπεριφορά, αίσθηση και φυσικά σε εμπορικότητα.

Ομάδα που κερδίζει λοιπόν την αλλάζεις; Έτσι φαίνεται, καθώς η νέα αγωνιστική 911 RSR, που προορίζεται για το πρωτάθλημα αντοχής το 2017, έχει τον εξακύλινδρο boxer κινητήρα της τοποθετημένο στο κέντρο. Ναι, καλά διαβάσατε. Μετά από 5 δεκαετίες, αυτή είναι η πρώτη 911 με κινητήρα στο κέντρο. Το σύνολο των 4.0 λίτρων αποδίδει 510 ίππους χωρίς τη βοήθεια turbo και χαρακτηρίζεται όχι μόνο για τη μεγάλη ισχύ του, αλλά και για τη χαμηλή του κατανάλωση. Στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό στους αγώνες αντοχής και ειδικότερα σε αυτόν των 24 ωρών του Le Mans.

«Διατηρήσαμε την γνωστή εικόνα της 911, αυτή όμως η RSR είναι η μεγαλύτερη επανάσταση στην ιστορία των κορυφαίων αγωνιστικών μοντέλων μας για το πρωτάθλημα αυτοκινήτων μεγάλου τουρισμού (GT)». Αυτή ήταν η δήλωση του διευθυντή αγωνιστικού τμήματος της Porsche Φράνκ – Στέφεν Βάλισερ κατά την παρουσίαση της 911 RSR. Και παρότι περιφρούρησε τη λέξη «επανάσταση» μέσα στο αγωνιστικό πλαίσιο, εμείς δεν παύουμε να πιστεύουμε ότι αυτή είναι η αρχή του τέλους: για τον κινητήρα πίσω και στις 911 παραγωγής.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!