Το τζιπ που θα λάτρευε ο Ιντιάνα Τζόουνς

Γιώργος Βαρίνος
Το τζιπ που θα λάτρευε ο Ιντιάνα Τζόουνς
Το Jeep Renegade τα βγάζει πέρα και στα πιο δύσκολα χώματα, ενώ η βενζινοκίνητη έκδοση των 170 ίππων προσφέρει την αίσθηση ενός σπορ αυτοκινήτου στην άσφαλτο.

Eίναι Jeep και το δείχνει. Αναφερόμαστε στο Renegade, το μικρότερο μοντέλο της μάρκας που έχει ταυτιστεί με τα τετρακίνητα οχήματα εκτός δρόμου. Το μόλις 4,23 μ. αυτοκίνητο διαθέτει ένα τετραγωνισμένο σχήμα, μία μάσκα με σήμα κατατεθέν επτά κάθετες γρίλιες και χαρακτηριστικά Χ στα πίσω φωτιστικά σώματα, τα οποία παραπέμπουν σε στρατιωτικά κάνιστρα. Πάντως η απόσταση από το έδαφος δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη, καθώς ανέρχεται μόνον σε 17,5 εκατοστά, όμως το Renegade παραμένει ένα γνήσιο τζιπ με εξαιρετικές δυνατότητες offroad, όπως δηλαδή αρμόζει στην καταγωγή του.
Αν και κατασκευάζεται στο Μάλφι της Ιταλίας μαζί με το ομογάλακτο αδελφάκι του Fiat 500X, το Renegade κάνει μπαμ από μακριά ότι πρόκειται για παιδί της Jeep και συνδυάζει τα κλασικά σχεδιαστικά στοιχεία ενός Wrangler με μοντέρνες λεπτομέρειες. Nα επισημάνουμε επίσης, ότι το Renegade έχει περάσει με επιτυχία τα κρας τεστ του ευρωπαϊκού οργανισμού ασφάλειας, όπου έχει κατακτήσει την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων, καθώς επίσης ότι έχει ψηφιστεί από τους Ελληνες δημοσιογράφους Αυτοκίνητο της Χρονιάς.
Το Renegade εκπλήσσει ευχάριστα με την ευρυχωρία του παρά το περιορισμένο μήκος των 4,23 μ. Ωστόσο την παρτίδα τη σώζει το μακρύ μεταξόνιο των 2,57 μ., χάρη στο οποίο βολεύονται μέσα στο αυτοκίνητο με άνεση τέσσερις επιβάτες, αλλά ακόμη και πέντε, αν είναι διατεθειμένοι να κάνουν κάποιους συμβιβασμούς. Να σημειώσουμε, ότι η ποιότητα των υλικών έχει αναβαθμιστεί θεαματικά σε σχέση με το παρελθόν και φτάνει πλέον στα αυτονόητα επίπεδα για ένα μοντέλο με premium προδιαγραφές.
Υπάρχουν επίσης πολλές λεπτομέρειες, που σου υπενθυμίζουν την καταγωγή του αυτοκινήτου, όπως είναι η λαβή του συνοδηγού για να κρατιέται στις οffroad διαδρομές, που την γνωρίζουμε και από το Wrangler. Οι σχεδιαστές έχουν παίξει επίσης με τα στόμια εξαερισμού, στα οποία προβλέπονται διακοσμητικά πλαίσια σε διάφορους χρωματισμούς, ενώ στο στροφόμετρο απεικονίζεται το κόκκινο πεδίο σαν πιτσιλιά από paintball. Τη διαφορά κάνει επίσης η μεγάλη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων και τη συνδεσιμότητα με το Smartphone. Δεν λείπουν εξάλλου οι θήκες για μπουκάλια και άλλα μικροαντικείμενα, που υπογραμμίζουν τον λειτουργικό χαρακτήρα του μικρότερου Jeep.
Ο συνδυασμός του μικρού βενζινοκινητήρα των 1,4 λίτρων των 170 ίππων με το μοντέρνο αυτόματο σαζμάν των εννέα σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης είναι απλά εκρηκτικός και ανεβάζει στα ύψη την αδρεναλίνη. Και αυτό, καθώς επιτρέπει στο Renegade να κινείται με επιδόσεις σπορ μοντέλου στην άσφαλτο, διατηρώντας παράλληλα τον χωμάτινο χαρακτήρα του. Βέβαια, τίποτα δεν είναι τέλειο σε αυτόν τον κόσμο, γιαυτό και θα δείτε πολύ δύσκολα την μέση κατανάλωση να πέφτει κάτω από διψήφιο νούμερο λίτρων ανά 100 χλμ.
Να σημειώσουμε, ότι το Jeep Renegade μπορεί να υπερηφανεύεται, ότι αποτελεί το πρώτο όχημα της κατηγορίας του, που εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων, αν και θα θέλαμε να γίνονταν πιο ομαλά και γρήγορα οι αλλαγές τους. Οι αναρτήσεις έχουν σχεδιαστεί από τη Fiat και επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να κινηθεί με άνεση και ασφάλεια στην άσφαλτο, όπου πείθει και με την ευελιξία του χάρη στις συγκρατημένες εξωτερικές διαστάσεις του. Εννοείται, ότι το αυτοκίνητο νιώθει σαν το ψάρι στον νερό, όταν κινείται στο χώμα, για το οποίος προβλέπονται χωριστά προγράμματα για το χιόνι, τη λάσπη και την άμμο. Με άλλα λόγια, με ένα Renegade δεν κολλάς πουθενά.
Τελικά τι είναι το Renegade; Ένα σκληροπυρηνικό όχημα εκτός δρόμου ή ένα SUV της σχολής lifestyle; Και τα δύο είναι η απάντηση, η οποία υπογραμμίζει και τον μοναδικό χαρακτήρα του. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο, ότι σπάει ταμεία από το λανσάρισμά του και μετά. Σε αυτό έχουν συμβάλλει βέβαια και οι λογικές τιμές της ελληνικής αντιπροσωπείας, οι οποίες ξεκινούν από 21.900 ευρώ για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις 1.4 των 140 ίππων και μετάδοση κίνησης εμπρός. Όσο για το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με στάνταρ τετρακίνηση, 170 ίππους και αυτόματο κιβώτιο, αυτό κοστίζει από 31.135 ευρώ, ενώ οι ντιζελοκίνητες εκδόσεις ξεκινούν από 21.900 ευρώ με τον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων και των 120 ίππων.

Διαβάστε ολόκληρη την δοκιμή εδώ με ακόμε περισσότερες φωτογραφίες και πληροφορίες.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!