Από… μηχανής θεός ο Τραμπ

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θεωρούν σύμμαχο τον Τραμπ, στην προσπάθειά τους να ανατρέψουν τις αυστηρές προδιαγραφές κατανάλωσης που επέβαλε ο Ομπάμα . 

Από… μηχανής θεός ο Τραμπ

Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει ξεκάθαρα ταχθεί στο πλευρό της αμερικανικής βιομηχανίας και έχει δεσμευτεί προεκλογικά ότι θα την προστατεύσει. Έφτασε μάλιστα στο σημείο να δηλώσει πως αν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεχίσουν να μεταφέρουν γραμμές παραγωγής στο Μεξικό, θα επιβάλλει εισαγωγικούς δασμούς .

Αυτή η θέση του από τη μια δημιουργεί φόβους στις μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, που έχουν επενδύσει τεράστια ποσά στο Μεξικό. Από την άλλη πλευρά, δίνει τη δυνατότητα στην αμερικανική ένωση κατασκευαστών αυτοκινήτων να ζητά των αύξηση των ρύπων των αυτοκινήτων που παράγει, ώστε να μην πληγεί η ανταγωνιστικότητα και οι πωλήσεις.

Με το νόμο CAFE (Company Average Fuel Economy) που προώθησε ο Ομπάμα και ισχύει σήμερα, κάθε κατασκευαστής αυτοκινήτων στην ΗΠΑ υποχρεούται να επιτυγχάνει μέσο όρο κατανάλωσης σε όλα τα μοντέλα που παράγει 34 μίλια/γαλόνι το 2016 και 35 μίλια/γαλόνι το 2017. Έως το 2021, οφείλουν να ανεβάσουν την αποδοτικότητα των μοντέλων τους στα 41 μίλια/γαλόνι, δηλαδή 17 χλμ./λίτρο. Για να το αντιληφθείτε καλύτερα, αυτό σημαίνει μέση κατανάλωση όλων των μοντέλων περίπου 6 λίτρα/100 χλμ.

Για τα τεράστια σε μέγεθος και κυβισμό αυτοκίνητα που κατακλύζουν την αμερικανική αγορά, ένας τέτοιος στόχος είναι περίπου ανάλογος της πιθανότητας να περπατήσει κάποιος στο νερό. Έτσι οι κατασκευαστές συνασπισμένοι, ζητούν τη χαλάρωση αυτών των απαιτήσεων. Διότι, όπως υποστηρίζουν, οι καταναλωτές δεν είναι ακόμα πρόθυμοι να πληρώσουν το μεγάλο κόστος των εναλλακτικών τεχνολογιών που πρέπει να εφαρμοστούν, για να ικανοποιηθεί ο στόχος των πολύ χαμηλών ρύπων.

Μάλιστα αρκετοί αναλυτές της αγοράς πιστεύουν ότι με τον Τραμπ στο Λευκό Οίκο και τους Ρεπουμπλικάνους να ελέγχουν το Κογκρέσο, οι ελπίδες των κατασκευαστών αυτοκινήτων μόνο φρούδες δεν είναι.