Απόβαση Tesla στην Ευρώπη

Ο δαιμόνιος ιδιοκτήτης της Tesla εξαγόρασε γερμανική εταιρεία ρομποτικής και ταυτόχρονα ετοιμάζει τη δημιουργία ενός Gigafactory στη Γηραιά Ήπειρο. 

Απόβαση Tesla στην Ευρώπη

Πολύ μικρή αποδεικνύεται η αγορά των ΗΠΑ για να χωρέσει τις φιλοδοξίες του δραστήριου και δισεκατομμυριούχου Έλον Μασκ, ιδιοκτήτη της Tesla.

Διαβλέποντας την αναγκαστική στροφή της βιομηχανίας αυτοκινήτων προς τα ηλεκτρικά οχήματα, ο Μασκ ήταν ο πρώτος που επένδυσε σε μια εταιρεία κατασκευής αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, την Tesla. Φυσικά, ούτε περιορίστηκε, ούτε σταμάτησε σε αυτή.

Σε ότι μας αφορά, δηλαδή στο χώρο της αυτοκίνησης, δημιούργησε στις ΗΠΑ το Gigafactory, το μεγαλύτερο σε μέγεθος εργοστάσιο παγκοσμίως που θα παράγει τεράστιο αριθμό συσσωρευτών ιόντων λιθίου, για αυτοκίνητα αλλά και οικιακές εφαρμογές.

Ο επόμενος στόχος του Μάσκ είναι διπλός. Από την μια θέλει να δημιουργήσει εργοστάσια όπου «μηχανές θα παράγουν μηχανές», δηλαδή γενίκευση της αυτοματοποίησης στην κατασκευή. Από την άλλη, θέλει να βάλει πόδι στην ευρωπαϊκή αγορά.

Στο πλαίσιο του πρώτου στόχου, χθες ανακοίνωσε την επικείμενη εξαγορά της Grohmann Engineering, μιας εξειδικευμένης γερμανικής εταιρείας στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη και κατασκευή ρομποτικών συστημάτων παραγωγής.

Μάλιστα η Grohmann Engineering δεν είναι κάποιος μικρός παίκτης ή startup καθώς έχει συνεργαστεί με τις περισσότερες γερμανικές εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων και ο τζίρος της ξεπερνά τα 500.000.000€.

Ο δεύτερος στόχος του Μασκ θα γίνει πραγματικότητα με τη δημιουργία ενός ακόμα Gigafactory στην Ευρώπη, που θα βασίζεται στην αρχή λειτουργίας του πρώτου στόχου, την πλήρη αυτοματοποίηση. Οικονομικές λεπτομέρειες τόσο για την εξαγορά της Grohmann Engineering, όσο και για τη δημιουργία του ευρωπαϊκού Gigafactory δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστές.

Γεγονός είναι όμως ότι η Tesla και o Μασκ βρίσκονται αν όχι ένα βήμα εμπρός, σίγουρα παρά πόδα με τους παραδοσιακούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, για τους οποίους αποτελούν πλέον έναν υπολογίσιμο ανταγωνιστή.