CITROEN C3 - ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ

To νέο Citroen C3 βάζει χρώμα στη ζωή μας

Το C3 τρίτης γενιάς υιοθετεί πολλά σχεδιαστικά στοιχεία από το C4 Cactus, εξατομικεύεται σύμφωνα με τα γούστα του ιδιοκτήτη του και εκπλήσσει με μία κάμερα, που συνιστά παγκόσμια πρωτοτυπία.

To νέο Citroen C3  βάζει χρώμα  στη ζωή μας

Η Citroen άργησε να ξυπνήσει, αλλά από τη στιγμή που το έκανε, δεν την σταματά τίποτα. Μετά από μία περίοδο χειμερίας νάρκης, η γαλλική μάρκα άλλαξε ρότα και έγινε πάλι η μάρκα με τις πολλές καινοτομίες, που είχαμε αγαπήσει στο παρελθόν. Τελευταίο και άκρως χαρακτηριστικό δείγμα γραφής της αποτελεί το νέο C3, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στη Bαρκελώνη της Ισπανίας. Το κόμπακτ μοντέλο θα κυκλοφορήσει στη χώρα μας μέσα στον Νοέμβριο και ξεχωρίζει με τη μοντέρνα και δυναμική του εμφάνιση, που παραπέμπει σε άλλα μοντέλα της εταιρείας, ενώ θα το βοηθήσει να βγάλει από πάνω του τη στάμπα του «γυναικείου αυτοκινήτου».
Για παράδειγμα, εμπρός ακολουθείται η λογική του C4 Cactus με τα λεπτά φώτα ημέρας στην κορυφή της μάσκας και τους κύριους προβολείς κάτω από αυτά. Τα χαρακτηριστικά μαξιλάρια με αέρα στις πόρτες, γνωστά πλέον και ως ΑirBumbs, δίνουν το παρόν και προστατεύουν από μικροχτυπήματα κατά το άνοιγμα των θυρών, ωστόσο δεν προβλέπονται στάνταρ στη βασική έκδοση, όπως συμβαίνει στο Cactus. Το C3 νέας γενιάς προσφέρει μεταξύ άλλων πολυάριθμες δυνατότητες εξατομίκευσης, ώστε κάθε αγοραστής να βρει τον συνδυασμό της αρεσκείας του.
Συνολικά προβλέπονται 38 διαφορετικοί εξωτερικοί χρωματικοί συνδυασμοί, χάρη και στη διχρωμία του αμαξώματος που περιλαμβάνει την οροφή, τους εξωτερικούς καθρέπτες και στοιχεία της μάσκας και του πίσω μέρους. Μιλάμε δηλαδή για ένα μικρό μοντέλο με έντονη προσωπικότητα, πράγμα διόλου αυτονόητο για τα δεδομένα της κατηγορίας, όπου το ντιζάιν περνά συνήθως σε δεύτερη μοίρα για χάρη της πρακτικότητας. Μόνον το πίσω μέρος του C3 τρίτης γενιάς διαθέτει ένα συμβατικότερο ντιζάιν, ώστε να μην περιορίζονται οι χώροι και η ορατότητα, ακόμη όμως και έτσι παραμένει σύγχρονο και ταιριάζει στην υπόλοιπη εικόνα του αυτοκινήτου.
Αναφορικά με τις διαστάσεις, το νέο Citroen C3 μετρά 3,99 μέτρα μήκος, 1,75μ πλάτος και 1,47μ ύψους, με το μεταξόνιο να ορίζεται στα 2,54 μέτρα από τα 2,46μ της απερχόμενης γενιάς. Η αύξηση του μεταξονίου μεγάλωσε αισθητά την ευρυχωρία στην καμπίνα επιβατών, αλλά ωφέλησε και τον χώρο αποσκευών, που διαθέτει πλέον μία πολύ καλή χωρητικότητα της τάξης των 300 λίτρων, αν και το ψηλό κατώφλι του δυσχεραίνει σε ορισμένες περιπτώσεις τη φόρτωση. Στην Ισπανία διαπιστώσαμε από κοντά, ότι το γαλλικό μοντελάκι συγκαταλέγεται χωρίς αμφιβολία στα ανετότερα αυτοκίνητα πόλης, τιμώντας έτσι τις παραδόσεις της μάρκας και της…πατρίδας του.
Το τιμόνι τριών ακτίνων  με τα πολυχειριστήρια βοηθά τον οδηγό να συγκεντρώνει την προσοχή του στην κυκλοφορία, ενώ τα πλαστικά είναι σκληρότερα από ό,τι θα θέλαμε, αλλά αυτό ισχύει και για τους ανταγωνιστές του C3 για λόγους εξοικονόμησης κόστους.
Η εικόνα του θαλάμου επιβατών παραπέμπει αρκετά έντονα στο C4 Cactus. Για παράδειγμα το κόκπιτ του πεντάθυρου μοντέλου υιοθετεί την χαρακτηριστική οριζόντια αρχιτεκτονική του μεγαλύτερου αδελφού του, ενώ και στις πόρτες προβλέπονται οι ίδιες πλαστικές θηλιές, που χρησιμεύουν σαν εσωτερικές λαβές. Δυστυχώς απουσιάζουν οι λαβές ψηλά πάνω από τις πόρτες, που μπορεί να χρειαστούν στις γρήγορες στροφές ή στην επιβίβαση και αποβίβαση ηλικιωμένων επιβατών. Τα καθίσματα του αυτοκινήτου δεν μας κούρασαν στη διάρκεια του πολύωρου test drive και η ορατότητα ήταν ικανοποιητική, αν και η καταπληκτική κάμερα οπισθοπορείας λειτουργεί σαν τυφλοσούρτης στους επιτόπιους ελιγμούς.
Μία άλλη κάμερα του αυτοκινήτου συνιστά παγκόσμια πρωτοτυπία, για την οποία νιώθει δικαιολογημένα υπερήφανη η Citroen. Είναι τοποθετημένη πίσω από τον καθρέφτη του οδηγού, ο οποίος μπορεί να καταγράψει έτσι βίντεο και εικόνες, να τις κατεβάσει στο κινητό του και να τις ανεβάσει άμεσα στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Επίσης σε περίπτωση ατυχήματος αποθηκεύει η συγκεκριμένη κάμερα σε βίντεο τα τελευταία 90 δευτερόλεπτα ως αποδεικτικό υλικό για τις ασφαλιστικές εταιρείες και για το δικαστήριο.
Προβλέπονται επίσης προηγμένα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, που τα συναντούμε συνήθως σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Ορισμένα από αυτά είναι το 3D σύστημα πλοήγησης με δυνατότητα φωνητικών εντολών, η κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα ειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας και το σύστημα ανίχνευσής νεκρής γωνίας.
Ολοι οι κινητήρες που βρίσκονται κάτω από το καπό του κόμπακτ Citroen είναι υψηλής απόδοσης με αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6. Πρόκειται για τον βραβευμένο PureTech βενζίνης των 82 ίππων σε ατμοσφαιρική έκδοση και των 110 αλόγων με τούρμπο. Επίσης, υπάρχει ο ντίζελ BlueHDi με χωρητικότητα 1,6 λίτρων και 75 ή 100 ίππους, ενώ προβλέπονται μηχανικά κιβώτια και –προαιρετικά- ένα νέο αυτόματο εξατάχυτο στη βενζινοκίνητη έκδοση των 110 ίππων.
Εξαιρετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε κατά την πρώτη οδηγική μας επαφή με το γαλλικό μοντελάκι στους δρόμους της Ισπανίας, όπου το νέο C3 αποδείχθηκε εξαιρετικά άνετο και καλοστημένο. Οι κλίσεις στις γρήγορες στροφές είναι αρκετά έντονες, όμως το νέο C3 αποζημιώνει με μία πολύ καλή άνεση κύλισης και με αποτελεσματική απόσβεση των κραδασμών. Το δίδυμο με τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 82 ίππων και το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων προσφέρει αξιοπρεπή σπιρτάδα (0-100 χλμ./ώρα σε 14,9’’, τελική 168 χλμ./ώρα), δεν θορυβεί υπερβολικά και αρκείται σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις σε 4,7 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. Οδηγήσαμε επίσης την έκδοση των 110 ίππων με το αυτόματο εξατάχυτο σαζμάν νέας γενιάς, που αποτελεί τη σωστή επιλογή για όσους προτιμούν ένα χαλαρότερο στυλ οδήγησης. Εδώ αναφέρονται ως μέση κατανάλωση τα 4,6 λίτρα ανά 100 χλμ., ωστόσο στην πράξη θα πρέπει να υπολογίζετε και στις δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις με περίπου 6 έως 7 λίτρα για την ίδια απόσταση. Να διευκρινίσουμε, ότι ο στόλος των αυτοκινήτων test drive στη Βαρκελώνη δεν περιελάμβανε πετρελαιοκίνητα Citroen C3.
Το νέο μοντέλο της γαλλικής μάρκας θα λανσαριστεί στην Ελλάδα το τρίτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου με τιμή εκκίνησης τις 12.900 ευρώ για τη βασική έκδοση των 82 ίππων, που δεν περιλαμβάνει τα AirBumps. Αρχές Δεκεμβρίου αναμένεται στη χώρα μας η ντιζελοκίνητη έκδοση των 1,6 λίτρων με τα 75 άλογα και τιμές από περίπου 14.400 ευρώ, ενώ μέσα στον Δεκέμβριο θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα και η ισχυρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση των 100 ίππων.
Ο πρώτος κύκλος λανσαρίσματος του νέου Citroen C3 θα ολοκληρωθεί στις αρχές Ιανουαρίου με τα βενζινοκίνητα μοντέλα των 110 ίππων με μηχανικό και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Όπως είπαμε και στην αρχή, η Citroen επέστρεψε δυναμικά και το στυλάτο C3 δείχνει ικανό να ταράξει τα νερά στην κατηγορία του και να δώσει νέα ώθηση στη γαλλική μάρκα.

Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ με πολλές φωτογραφίες!

 

[REVEAL] New Citroën C3: the new Citroën offensive!