Οκτώ χρόνια παλεύουν το νέο RX-8

Πιθανότατα με την ονομασία RX-9 θα εμφανιστεί το 2020 το «καυτό» κουπέ, που θα διαδεχθεί το RX-8. Ο κινητήρας του όμως εξελίσσεται εδώ και πολλά χρόνια. 

Οκτώ χρόνια παλεύουν το νέο RX-8

Ο περιστροφικός κινητήρας Wankel, σήμα κατατεθέν της Mazda και κάθε μοντέλου με τον κωδικό RX εδώ και δεκάδες χρόνια, είναι σίγουρα εντυπωσιακός. Εξαιρετικά ελαφρύς, με ελάχιστα κινούμενα μέρη, συμπαγής και ιδιαίτερα αποδοτικός, αγαπήθηκε ιδιαίτερα από τους λάτρεις των σπορ αυτοκινήτων.

Τόσο την περασμένη δεκαετία όσο και αυτή του ’90, τα RX-8 και RX-7 αντίστοιχα διέγραψαν μια ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία και στη χώρα μας, καθώς συνδύαζαν εντυπωσιακή αισθητική, εξαιρετική απόδοση και –λόγω της μετάδοσης στους πίσω τροχούς- σπορ συγκινήσεις με πολύ λογικό κόστος.

Ωστόσο ο Wankel κινητήρας έχει και σημαντικά μειονεκτήματα, τα οποία, παρά την ουσιαστική εξελικτική δουλειά που είχε γίνει στον τελευταίο Renesis του RX-8, δεν εξαλείφτηκαν: πολύ υψηλή κατανάλωση καυσίμου, σημαντικά αυξημένη κατανάλωση λιπαντικού και μικρό προσδόκιμο ζωής.

Όλα τα παραπάνω μειονεκτήματα είναι εγγενή του τρόπου με τον οποίο ο τριγωνικού σχήματος ρότορας εφάπτεται στο θάλαμο καύσης και δεν επιτρέπει τη σωστή «σφράγιση» μεταξύ τους.

Σύμφωνα με αξιωματούχους της Mazda,  οι μηχανικοί της εταιρείας εργάζονται εδώ και οκτώ χρόνια εντατικά πάνω στη λύση των παραπάνω προβλημάτων. Και όταν πλέον ο νέος Wankel θα είναι έτοιμος, τότε θα δούμε και το RX-9.

Η παρουσίαση του πρωτότυπου RX Vision –από το οποίο και οι εικόνες- που πραγματοποιήθηκε στη διεθνή έκθεση του Τόκιο το 2015, είναι ενδεικτική των διαθέσεων της Mazda. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι όταν παρουσιαστεί το RX-9, δεν θα έχει λύσει μόνο τα προβλήματα κατανάλωσης, ρύπων και αξιοπιστίας του Wankel κινητήρα. Αλλά θα αποδίδει και τη μεγαλύτερη ισχύ στην ιστορία των σπορ RX, περίπου 400 ίππους. Ωστόσο, αυτό δεν φαίνεται να γίνεται νωρίτερα από το 2020.