Alfa Romeo: «Υποχρεώθηκε» να μετονομάσει τη Milano σε Junior

Κώστας Παστρίμας
Alfa Romeo: «Υποχρεώθηκε» να μετονομάσει τη Milano σε Junior
Η Alfa Romeo αλλάζει το όνομα του μοντέλου που παρουσίασε πανηγυρικά πριν από λίγες ημέρες έπειτα από πιέσεις της ιταλικής κυβέρνησης.

Η Alfa Romeo, σε μια κίνηση που δημιούργησε αρκετό θόρυβο, αποφάσισε να μετονομάσει το νέο compact SUV, που παρουσίασε μόλις πριν από λίγες ημέρες, από Milano σε Junior. Αυτή η απόφαση έρχεται μετά από επικρίσεις που δέχτηκε η εταιρεία από τον Ιταλό Υπουργό Βιομηχανίας, Αντόλφο Ούρσο, ο οποίος υποστήριξε ότι είναι παράνομο ένα αυτοκίνητο που κατασκευάζεται στην Πολωνία να φέρει ένα ξεκάθαρα ιταλικό όνομα, όπως το Milano.

Η επιλογή του ονόματος Milano, που αποτελεί φόρο τιμής στην πόλη όπου ιδρύθηκε η Alfa Romeo το 1910, προκάλεσε διαμάχη λόγω νομοθεσίας του 2003, η οποία απαγορεύει τη χρήση ονομάτων με ιταλική προέλευση για προϊόντα που δεν παράγονται στην Ιταλία. Το Junior, ένα όνομα που έχει χρησιμοποιηθεί από την εταιρεία στο παρελθόν για ένα από τα μοντέλα της, έγινε η νέα επιλογή, ενσαρκώνοντας την ιστορική και εμπορική συνέχεια της μάρκας.

Η προέλευση του ονόματος Junior

Ως συνέχεια στην επιτυχία της Giulia και της κουπέ έκδοσης Giulia Sprint GT που σχεδιάστηκε από τον Giugiaro για τον Bertone, η Alfa Romeo στόχευσε σε νέους πελάτες μέσω ενός ξεχωριστού μοντέλου με προσιτή τιμή και χαμηλό κόστος χρήσης. Στις 26 Σεπτεμβρίου του 1966 η GT 1300 Junior παρουσιάστηκε στο Balocco και παρότι χωρίς το Giulia στην ονομασία της, έδωσε το έναυσμα για μια νέα γενιά Alfa Romeo. Είναι ενδεικτικό ότι κάτι αντίστοιχο εφαρμόστηκε και στην Spider.

Alfa Romeo Junior

Η υιοθέτηση του κινητήρα των 1.290 cc που με τον διπλό εκκεντροφόρο απέδιδε 89 HP και επαρκούσε για τελική ταχύτητα πάνω από 170 km/h, ισοδυναμούσε με δυνατές επιδόσεις που ταίριαζαν άψογα με την απολαυστική συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Με συνολικές πωλήσεις που ξεπέρασαν τις 92.000 μονάδες, η GT 1300 Junior σύντομα αποτέλεσε το best seller της γκάμας και ταυτόχρονα ένα ισχυρό “status symbol” της εποχής.

Ο Ζαν-Φιλίπ Ιμπαρατό, CEO της Alfa Romeo, δήλωσε: «Γνωρίζουμε απόλυτα ότι αυτή η στιγμή θα παραμείνει χαραγμένη στην ιστορία της μάρκας. Είναι μεγάλη ευθύνη αλλά ταυτόχρονα είναι μια συναρπαστική στιγμή. Η επιλογή του ονόματος Alfa Romeo Junior είναι απολύτως φυσική, καθώς είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ιστορία της μάρκας και είναι από την αρχή μεταξύ των αγαπημένων μας και μεταξύ των αγαπημένων του κοινού. Ως ομάδα, επιλέγουμε για άλλη μια φορά να μοιραστούμε το πάθος μας για το εμπορικό σήμα και να κάνουμε το προϊόν και τους πελάτες μας προτεραιότητα. Αποφασίσαμε να αλλάξουμε το όνομα, παρόλο που γνωρίζουμε ότι δεν είμαστε υποχρεωμένοι να το κάνουμε, γιατί θέλουμε να διατηρήσουμε το θετικό συναίσθημα που πάντα προκαλούσαν τα προϊόντα μας και να αποφύγουμε κάθε είδους διαμάχη. Η προσοχή που έλαβε το νέο μας σπορ compact τις τελευταίες ημέρες είναι πολύ συναρπαστική, καθώς είχαμε έναν άνευ προηγουμένου αριθμό επισκέψεων στον διαδικτυακό διαμορφωτή, με αποτέλεσμα η λειτουργία της σελίδας να διακοπεί για μερικές ώρες».

Ο άνθρωπος που ουσιαστικά προκάλεσε αυτές τις εξελίξεις, ο Ιταλός Υπουργός Βιομηχανίας Αντόλφο Ούρσο, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την απόφαση της Alfa Romeo να αλλάξει το όνομα του μοντέλου.

Φωτογραφίες: Alfa Romeo

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!