Γραμμή 4 Μετρό: Έτοιμο το πρώτο χιλιόμετρο της σήραγγας

Γραμμή 4 Μετρό: Έτοιμο το πρώτο χιλιόμετρο της σήραγγας
Ο μετροπόντικας ξεκίνησε από την Κατεχάκη και κατευθύνεται προς τον σταθμό «Ευαγγελισμός».

Την είδηση ότι ο μετροπόντικας «Αθηνά» ολοκλήρωσε το πρώτο χιλιόμετρο της σήραγγας Κατεχάκη – Ευαγγελισμός, ανακοίνωσε ο Όμιλος ΑΒΑΞ. Ο μετροπόντικας έχει κατασκευάσει το 20% του συγκεκριμένου τμήματος, που έχει μήκος 5,1 χλμ.

Οι πίνακες στο πιλοτήριο του υψηλής τεχνολογίας TBM της ΑΒΑΞ έδειξαν ότι το πρώτο χιλιόμετρο της νέας γραμμής που θα συνδέσει το Γουδή με το Γαλάτσι είναι ήδη πραγματικότητα και ότι έως τα μέσα του 2025 ο πρώτος μετροπόντικας («Αθηνά), αφού περάσει από Ζωγράφου και Καισαριανή, θα έχει φτάσει στο πάρκο της οδού Ριζάρη. Ο μετροπόντικας δουλεύει τώρα, κάτω από την περιοχή των «Νοσοκομείων Παίδων». Σε κάθε ενάμιση μέτρο εκσκαφής, ο μετροπόντικας επενδύει τη διάνοιξη με τσιμεντένιο δακτύλιο, αφήνοντας πίσω του ολοκληρωμένη σήραγγα.

Ο δεύτερος μετροπόντικας «Νίκη» ακολουθεί αντίθετη πορεία. Έχει ξεκινήσει από τον σταθμό Βεϊκου στο Γαλάτσι και αφού κατασκευάσει 7 χλμ. σήραγγας θα συναντήσει την «Αθηνά», τον μετροπόντικα της Κατεχάκη, στον Ευαγγελισμό. Μία πορεία που θα έχει ολοκληρωθεί στα μέσα του 2026.

Η Γραμμή 4 του Μετρό σε αριθμούς

• 15 σταθμοί (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή)
• 85.000 τετραγωνικά μέτρα αναπλάσεων
• 300 δέντρα έχουν ήδη μεταφυτευθεί τους πρώτους πέντε μήνες των εργασιών και εκκρεμεί η μεταφύτευση περίπου 1.000 δέντρων επιπλέον, σε θέσεις (φυτώρια, πλατείες, παρτέρια κλπ) που υποδεικνύουν οι δήμοι Αθηναίων, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.
• Το αστικό πράσινο θα αυξηθεί συνολικά κατά 3.000 επιπλέον δέντρα
• 1,5 με 2 χρόνια διαρκεί η εκσκαφή ενός σταθμού Μετρό
• 2 μετροπόντικες θα κατασκευάσουν τις σήραγγες της Γραμμής 4
• 15-18 μέτρα την ημέρα σκάβουν οι μετροπόντικες
• Σε 30 μέτρα βάθος κατά μέσο όρο και τοπικά μέχρι 75 μέτρα βάθος οι σήραγγες της Γραμμής 4
• Σε βάθος από 20 μέτρα (Άλσος Βεϊκου) μέχρι 36.5 μέτρα (Ελικώνος) οι σταθμοί της Γραμμής 4
• 318 λιγότεροι τόνοι CO2 και 53.000 λιγότερα ΙΧ ημερησίως
• 20 αυτόματοι συρμοί χωρίς οδηγό
• 2 κόμβοι μετεπιβίβασης, με τη Γραμμή 3 στον σταθμό Ευαγγελισμό και με τη Γραμμή 2 στο σταθμό Ακαδημία (Πανεπιστήμιο)
• Άλσος Βεΐκου- Δικαστήρια σε 5 λεπτά
• Άλσος Βεΐκου- Γουδή σε 17,5 λεπτά.
• Άλσος Βεΐκου- Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά.

Οι καινοτομίες της Γραμμής 4

• Συρμοί σύγχρονης αισθητικής κατασκευασμένοι από υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, σχεδόν πλήρως ανακυκλώσιμα, χωρίς οδηγό.
• Τεχνολογικά εξελιγμένο σύστημα σηματοδότησης & ελέγχου συρμών.
• Σύστημα αυτοματοποιημένης λειτουργίας θυρών σε συρμούς & αποβάθρες για την ασφάλεια των επιβατών.
• Ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση (φρενάρισμα) των συρμών και επιστροφή προς το Δίκτυο Μέσης τάσης της ΔΕΗ. Θα εξοικονομούνται καθημερινά 1.216 MWh ενέργειας.
• Εφαρμογή του συστήματος Building Information Modelling (ΒΙΜ).

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!