Ford Explorer: Ολοκλήρωσε το γύρο του κόσμου και πλέον πωλείται στην Ελλάδα (τιμές)

Ford Explorer: Ολοκλήρωσε το γύρο του κόσμου και πλέον πωλείται στην Ελλάδα (τιμές)

Newsroom
Ford Explorer: Ολοκλήρωσε το γύρο του κόσμου και πλέον πωλείται στην Ελλάδα (τιμές)
Το Explorer πλησιάζει σε μήκος στα 4,5 μέτρα, βασίζεται σε πλατφόρμα της Volkswagen και διατίθεται τόσο σε πισωκίνητη όσο και σε τετρακίνητη έκδοση.

Χρησιμοποιώντας το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Ford Explorer, η γνωστή εξερευνήτρια Λέξι Άλφορντ κατέκτησε σήμερα το επίσημο ρεκόρ του πρώτου ανθρώπου που έκανε τον γύρο του κόσμου με ηλεκτρικό όχημα. Για να γιορτάσει το όλο εγχείρημα, γνωστό ως Charge Around The Globe, η Ford επιβεβαίωσε τόσο τις τιμές όσο και τις προδιαγραφές της γκάμας του νέου EV της. Έτσι, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έκανε τον γύρο του κόσμου, είναι τώρα διαθέσιμο για παραγγελία σε πελάτες που είναι έτοιμοι για τις δικές τους εξορμήσεις, είτε μικρές είτε μεγάλες.

Το Explorer είναι ένα μεσαίο SUV μήκους 4,46 μέτρων, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΕΒ του Volkswagen Group. Η μονάδα παραγωγής του βρίσκεται στην Κολωνία, όπου θα κατασκευάζεται τόσο σε πισωκίνητη όσο και σε τετρακίνητη έκδοση. Η καμπίνα των επιβατών έχει θέσεις για 5, ενώ ο χώρος αποσκευών φθάνει σε όγκο τα 470 λίτρα.

H πισωκίνητη έκδοση θα συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 170 ή 286 ίππων, ενώ η τετρακίνητη (με δύο ηλεκτρικά μοτέρ) αγγίζει τους 340 ίππους. Η αυτονομία αναμένεται να ξεπερνά τα 500 χλμ. με την μεγάλη μπαταρία, ενώ μέσω ταχυφορτιστή η διαδικασία φόρτισης 10-80% ολοκληρώνεται σε 25 λεπτά.

Ford Explorer

Κινητήρες-φόρτιση

Το νέο Explorer είναι το πρώτο επιβατικό EV της Ford που εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη, συνδυάζοντας στοιχεία όπως η γερμανική μηχανολογία, το αμερικανικό στυλ και οι κορυφαίες στάνταρ προδιαγραφές που περιλαμβάνουν ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης με μπαταρία για μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά την οδήγηση - και αυτονομία έως και 602 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. H πισωκίνητη έκδοση συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 170 ή 286 ίππων, ενώ η τετρακίνητη (με δύο ηλεκτρικά μοτέρ) αγγίζει τους 340 ίππους. Η αυτονομία ξεπερνά τα 500 χλμ.

Το Ford Explorer διατίθεται με μία επιλογή συστημάτων μετάδοσης κίνησης με έναν κινητήρα εγκατεστημένο στους πίσω τροχούς (RWD) ή εναλλακτικά με δύο κινητήρες και κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD). Και οι δύο διατάξεις χρησιμοποιούν μια μπαταρία ιόντων λιθίου νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC) εκτεταμένης χωρητικότητας (extended range) που επιλέχθηκε για την ενεργειακή της πυκνότητα, την ισχύ και την απόδοση της σε ευρωπαϊκά κλίματα - από τη Σκανδιναβία έως και τη Μεσόγειο.

Μια έκδοση με έναν κινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD) σε συνδυασμό με μπαταρία NMC τυπικής χωρητικότητας (standard range) θα είναι επίσης διαθέσιμη σε μεταγενέστερη ημερομηνία.

Η φόρτιση 10-80% διαρκεί περίπου 26 λεπτά με χρήση ταχείας φόρτισης DC έως 185 kW για την έκδοση AWD. Οι οδηγοί του Explorer θα μπορούν να έχουν εύκολη πρόσβαση και να πληρώνουν τη φόρτιση σε περισσότερα από 600.000 σημεία φόρτισης στο δίκτυο BlueOval Charge Network χρησιμοποιώντας την εφαρμογή FordPass ή την καινοτόμο τεχνολογία Plug&Charge. Σε αυτά περιλαμβάνονται σταθμοί φόρτισης υψηλής ισχύος από την IONITY - μια κοινοπραξία στην οποία η Ford αποτελεί ιδρυτικό μέλος - και την Allego, με την οποία η Ford ανακοίνωσε ότι ξεκινά συνεργασία για την εισαγωγή υπερταχείας φόρτισης στα σημεία των επίσημων εμπόρων της μάρκας.

Δεν είναι μόνο η φόρτιση που είναι γρήγορη και απλή. Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Ford Explorer μπορεί να επιταχύνει ταχύτερα από ένα Focus ST, καθώς η ισχύς των 340 PS εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 5,3 δευτερόλεπτα στην έκδοση AWD και ικανότητα ρυμούλκησης έως και 1.200 kg. Και όλα αυτά με την απρόσκοπτη χρήση ενός εντελώς αθόρυβου, αμιγώς ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης.

Η όλη εμπειρία γίνεται ακόμα πιο απολαυστική χάρη στις κορυφαίες στάνταρ προδιαγραφές του νέου Ford Explorer. Εκτός από τα περίπου 470 λίτρα συνολικού αποθηκευτικού χώρου, συμπεριλαμβανομένου του MegaConsole των 17 λίτρων και του My Private Locker που βρίσκονται στην καμπίνα, όλες οι εκδόσεις του νέου Explorer διαθέτουν συνδεδεμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC Move με ρυθμιζόμενη κεντρική οθόνη αφής 14,6 ιντσών, η οποία μπορεί να μετακινηθεί σε γωνία 30 μοιρών.

Στον βασικό εξοπλισμό του νέου EV της Ford περιλαμβάνονται επίσης θερμαινόμενο τιμόνι και εμπρός καθίσματα, κάθισμα οδηγού με λειτουργία μασάζ και ασύρματη φόρτιση κινητού. Το πρωτοποριακό εσωτερικό του νέου Explorer περιλαμβάνει σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα και μια κομψή soundbar ώστε οι επιβάτες να απολαμβάνουν τον ήχο που παίζουν συσκευές που είναι συνδεδεμένες ασύρματα μέσω Android Auto και Apple CarPlay 11.

Η έκδοση Premium εξοπλίζεται με ηχοσύστημα B&O με 10 ηχεία και ατμοσφαιρικό εσωτερικό κρυφό φωτισμό που δημιουργεί μια ευχάριστη διάθεση ακόμη και σε απαιτητικά ταξίδια όπως αυτό της Lexie. Επίσης, αντί για τα χαρακτηριστικά φώτα LED με Auto High Beam της έκδοσης Style, η έκδοση Premium διαθέτει φωτιστικά σώματα Dynamic Matrix LED με Glare-Free Highbeam.

Διαθέτοντας ένα πλήρες και πολυτελές επίπεδο εξοπλισμού που εξασφαλίζει υψηλή αξία για κάθε πελάτη, η διαδικασία αγοράς του νέου Explorer γίνεται εύκολη μέσα από προαιρετικά πρόσθετα στοιχεία εξοπλισμού που περιορίζονται στην πανοραμική οροφή - η οποία διαθέτει μια γυάλινη επιφάνεια άνω του 1 τ.μ. - και στο Driver Assist Pack 13. Ανάμεσα στα πιο αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά του πακέτου αυτού είναι η πίσω πόρτα με hands-free λειτουργία - για εύκολη πρόσβαση στο χώρο αποσκευών (χωρητικότητας έως και 450 λίτρων 9) όταν οι επιβάτες δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους - το head-up display, η κάμερα 360 μοιρών και η νέα τεχνολογία Assisted Lane Change.

Αυτά τα χαρακτηριστικά έρχονται να προστεθούν σε περισσότερες από 15 στάνταρ τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού. Οι κυριότερες από αυτές είναι το Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop and Go και το Clear Exit Warning που έχει σχεδιαστεί για να βοηθά στην αποφυγή των «περιστατικών από άνοιγμα πόρτας», τα οποία μπορεί να συμβούν όταν οι οδηγοί ανοίγουν τις πόρτες των οχημάτων τους χωρίς να αντιληφθούν ότι πλησιάζουν ποδήλατα, σκούτερ ή μοτοσικλέτες.

Τιμές

Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Explorer - το πρώτο όχημα που θα συναρμολογείται στην Κολωνία, στο Ford Cologne EV Centre, μετά από επένδυση ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων - θα διατίθεται από €43.700 με την μπαταρία τυπικής χωρητικότητας Standard Range (€35.700 με την κρατική επιδότηση - διαθέσιμο για παραγγελία αργότερα μέσα στη χρονιά) και από €48.700 με την μπαταρία εκτεταμένης χωρητικότητας Extended Range (€40.700 με την κρατική επιδότηση - άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία).

Το αμιγώς ηλεκτρικό Explorer υπόσχεται εξαιρετική ψηφιακή εμπειρία, βοηθώντας οδηγούς και επιβάτες να παραμένουν συνδεδεμένοι διαρκώς. Διαθέτει μια ευμεγέθη οθόνη αφής SYNC Move διαγωνίου 15 ιντσών και ένα πλήρως συνδεδεμένο σύστημα infotainment με ηχοσύστημα προσαρμοσμένο στο εσωτερικό, ασύρματη ενσωμάτωση εφαρμογών και προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού.3

Η κονσόλα με χωρητικότητα 17 λίτρων ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό μπορεί να χωρέσει ένα laptop 15 ιντσών και σε συνδυασμό με ένα κρυφό ντουλαπάκι και τον διαθέσιμο χώρο αποσκευών με hands-free πρόσβαση, το αμιγώς ηλεκτρικό Explorer της Ford θέτει νέα πρότυπα.

Το σύστημα infotainment SYNC Move του Explorer όχι μόνο κρατά τους επιβάτες συνδεδεμένους, αλλά διαθέτει επίσης μια κινητή οθόνη αφής 15 ιντσών που μπορεί να μετακινείται ομαλά προς τα πάνω και προς τα κάτω ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού και κρύβει έναν κρυφό αποθηκευτικό χώρο για τιμαλφή. Ένας χώρος για δύο μεγάλα smartphones συνοδεύεται στάνταρ από έναν ασύρματο φορτιστή συσκευών 4, ενώ το SYNC Move παρέχει ασύρματη συμβατότητα με Android Auto και Apple CarPlay.

Ford Explorer

Τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού περιλαμβάνουν, για πρώτη φορά σε όχημα Ford στην Ευρώπη, το Assisted Lane Change για ομαλή και ασφαλή αλλαγή λωρίδας με το πάτημα ενός μοχλού των φλας, καθώς και το Clear Exit Assist 3 που προειδοποιεί για ποδηλάτες που πλησιάζουν πριν ανοίξουν οι πόρτες στα πολυσύχναστα κέντρα των πόλεων.

Photo Credits: Ford Europe

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!