MotoGP: Μ. Μάρκεθ και Honda ήταν οι πρωταθλητές στις πτώσεις το 2023

Κώστας Παστρίμας
MotoGP: Μ. Μάρκεθ και Honda ήταν οι πρωταθλητές στις πτώσεις το 2023
Η μεγαλύτερη σε διάρκεια σεζόν στην ιστορία του MotoGP έφερε και περισσότερες πτώσεις για τους αναβάτες.

Το 2023 ήταν η πρώτη χρονιά που στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP είχαμε αγώνες Σπριντ τα Σάββατα επιπλέον των grand prix τις Κυριακές. Συνολικά οι αναβάτες βγήκαν στην πίστα για να αγωνιστούν 39 φορές (το Σπριντ στην Αυστραλία δεν έγινε λόγω καιρού) και αυτό είχε ως αναμενόμενη συνέπεια να υπάρξουν περισσότερες πτώσεις από πέρυσι.

Αν και ο συνολικός χρόνος στην πίστα δεν μεταβλήθηκε σημαντικά για τους αναβάτες, αφού καταργήθηκε μία περίοδος ελεύθερων δοκιμών, στην κατηγορία MotoGP το 2023 καταγράφηκαν συνολικά 358 πτώσεις, έναντι 335 το 2022.

Μάρκεθ και Μιρ βρέθηκαν κάτω τις περισσότερες φορές

Τι περισσότερες από αυτές είχε ο Μαρκ Μάρκεθ με 29, παρά το γεγονός ότι έχασε τρία ολόκληρα αγωνιστικά Σαββατοκύριακα και επιπλέον δεν πήρε μέρος σε άλλους δύο αγώνες της Κυριακής. Στη δεύτερη θέση της σχετικής λίστας βρίσκεται ο ομόσταβλός του Τζοάν Μιρ με 24, αποδεικνύοντας πόσο δύσκολη ήταν η χρονιά για τη Repsol Honda. Η διόλου ανταγωνιστική RC213V ήταν ο βασικός λόγος που ο Μαρκ Μάρκεθ έφυγε από τη Honda έπειτα από 11 χρόνια και εντάχθηκε στο «στρατόπεδο» της Ducati, μεταπηδώντας στην ομάδα της Gresini, μαζί με τον αδελφό του, Άλεξ.

Ο Άλεξ Μάρκεθ, παρεμπιπτόντως, ήταν ο αναβάτης της Ducati με τις περισσότερες πτώσεις μέσα στη σεζόν με 21. Αντίθετα, ο πρωταθλητής Πέκο Μπανάια βρίσκεται στην τελευταία θέση της λίστας με μόλις 7 πτώσεις, μια εντυπωσιακή σταθερότητα που ήταν το βασικό συστατικό της επιτυχίας του. Ο Χόρχε Μαρτίν πλήρωσε ακριβά τις 16 πτώσεις του και ιδιαίτερα την τελευταία από αυτές στη Βαλένθια, με την οποία βγήκε οριστικά εκτός διεκδίκησης του τίτλου.

Ολόκληρη η λίστα με τις πτώσεις κάθε αναβάτη το 2023

ΑΝΑΒΑΤΗΣΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΠΤΩΣΕΙΣ
1Marc MarquezHonda29
2Joan MirHonda24
3Aleix EspargaroAprilia23
3Augusto FernandezKTM23
5Alex MarquezDucati21
5Jack MillerKTM21
7Marco BezzecchiDucati20
8Pol EspargaroKTM16
8Luca MariniDucati16
8Jorge MartinDucati16
11Brad BinderKTM15
11Miguel OliveiraAprilia15
11Johann ZarcoDucati15
14Enea BastianiniDucati13
14Fabio Di GiannantonioDucati13
14Raul FernandezAprilia13
17Takaaki NakagamiHonda12
18Fabio QuartararoYamaha9
19Alex RinsHonda8
20Francesco BagnaiaDucati7
20Franco MorbidelliYamaha7
20Maverick ViñalesAprilia7
23Stefan Bradl*Honda3
23Iker Lecuona*Honda3
23Michele Pirro*Ducati3
26Jonas Folger*KTM2
26Lorenzo Savadori*Aprilia2
28Danilo Petrucci*Ducati1
28Takumi Takahashi*Honda1
30Alvaro Bautista*Ducati0
30Cal Crutchlow*Yamaha0
30Dani Pedrosa*KTM0

* Αναπληρωτές και wildcards

Όπως είναι φυσικό, η Honda αναδεικνύεται πρωταθλήτρια στις πτώσεις, αφού με τέσσερις μοτοσικλέτες στο grid κατέγραψε 80 πτώσεις. Μπορεί οι αναβάτες της Ducati συνολικά να είχαν περισσότερες με 125, ωστόσο σε κάθε αγώνα είχαμε 8 ιταλικές μοτοσικλέτες. Την καλύτερη επίδοση σε αυτόν τον τομές είχαν οι αναβάτες της Yamaha, καθώς οι Κουαρταραρό και Μορμπιντέλι έπεσαν αθροιστικά μόνο 16 φορές σε ολόκληρη τη σεζόν.

Όσον αφορά τις πίστες, η πρώτη επίσκεψη στην Ινδία και στη γλιστερή πίστα του Buddh αναμενόμενα δυσκόλεψε τους αναβάτες αφού σε εκείνο το αγωνιστικό 3ήμερο σημειώθηκαν 79 πτώσεις, όσες και στο παραδοσιακά πολύ δύσκολο σιρκουί του Λε Μαν στη Γαλλία. Τις λιγότερες πτώσεις είχαμε στην Αργεντινή με 23.

Φωτογραφία: Red Bull Media House

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!