ΚΙΝΕΖΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΣΤΟ GAZZETTA.GR ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΓΡΑΦΕΣ ΣΤΗΝ ΑΣΙΑΤΙΚΗ ΧΩΡΑ

«Γι' αυτό ξοδεύουν εκατομμύρια οι κινέζικοι σύλλογοι»

Ο Κινέζος δημοσιογράφος, Φενγκ Ζεν αναλύει στο gazzetta.gr την ποδοσφαιρική επανάσταση της χώρας του, εξηγώντας γιατί δαπανώνται εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, αλλά και από που προέρχονται!  

«Γι' αυτό ξοδεύουν εκατομμύρια οι κινέζικοι σύλλογοι»

Το «Ελ Ντοράντο», είναι το όνομα με το οποίο ήταν γνωστός στους Ισπανούς ένας φανταστικός τόπος, στο βόρειο τμήμα της Νότιας Αμερικής, όπου πίστευαν πως υπήρχε χρυσός και ανεξάντλητα πλούτη. Αμέτρητες αποστολές έψαξαν να βρουν τα πολύτιμο μέταλλο δίχως οι προσπάθειες τους να τελεσφορήσουν.

Το ποδοσφαιρικό «Ελ Ντοράντο» ανακαλύφθηκε στον «δρόμο του μεταξιού». Οι Κινέζοι έχουν πάρει πολύ ζεστά εσχάτως το ποδόσφαιρο ξοδεύοντας ποσά μαμούθ σε ποδοσφαιριστές που βρίσκονται στην ακμή τους.

Περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ έχουν δαπανηθεί στην τρέχουσα μεταγραφική περίοδο!

Η Γιανγκσού Σουνίνγκ, η οποία τερμάτισε την περυσινή σεζόν στην 9η θέση της βαθμολογίας, τίναξε την μπάνκα στον αέρα δαπανώντας 50 εκατ. ευρώ, για τον Άλεξ Τεσέιρα από τη Σαχτάρ Ντόνετσκ, και 30 εκατ. ευρώ για τον Ραμίρεζ. Λίγο ακόμη έλειψε να εντάξει στο δυναμικό της και τον Όσκαρ της Τσέλσι προσφέροντας 75 εκατ. ευρώ.

Σε ανάλογα επίπεδα κυμάνθηκε και η πρωταθλήτρια Γκουάνγκζου Εβεργκράντε πληρώνοντας 42 εκατ. ευρώ στην Ατλέτικο Μαδρίτης για τον Τζάκσον Μαρτίνες, ενώ η μεταγραφή του Ζερβινιό στην Χεμπέι Τσάινα Φόρτσουν κόστισε 18 εκατ. ευρώ.

Πως όμως εξηγείται ο παροξυσμός των Κινέζων με το ποδόσφαιρο και τις ηχηρές μεταγραφές; Ο αρχισυντάκτης της δημοφιλούς κινεζικής εφημερίδας, Titan Sports, Φενγκ Ζεν ανέλυσε στο gazzetta.gr το background των συγκεκριμένων μεταγραφικών κινήσεων εστιάζοντας στην επιρροή που ασκεί ο πρόεδρος της χώρας, Σι Τζινπίνγκ, στον ανταγωνισμό μεταξύ των χορηγών των κινεζικών ομάδων αλλά και την κατακόρυφη άνοδο των τηλεοπτικών έσοδων.

«Το ποδόσφαιρο είναι πολύ σημαντικό για το πρεστίζ των χορηγών που βρίσκονται πίσω από τις ομάδες.

Υπάρχει υγιής ανταγωνισμός ανάμεσα στους συλλόγους. Όταν ο ένας φέρνει ένα ηχηρό όνομα, τότε προσπαθεί και ο άλλος να πράξει το ίδιο ανεβάζοντας έτσι το επίπεδο του πρωταθλήματος.

Για παράδειγμα ομάδες όπως η Γκουάνγκζου Εβεργκράντε έχουν εισαχθεί στο κινέζικο χρηματιστήριο και καλούνται να διατηρήσουν την αξία των μετοχών τους.

Η απόκτηση γνωστών ονομάτων του παγκοσμίου ποδοσφαίρου βοηθάει τις ομάδες που μετέχουν στο πρωτάθλημα να προσελκύσουν ακόμη περισσότερους σπόνσορες.

Στην Κίνα θεωρούν πως σε μερικά χρόνια δεν θα έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο κοντράροντας τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές ομάδες σε ότι αφορά τα σπουδαιότερα ονόματα του ποδοσφαίρου. Επίσης οι εταιρίες που καλύπτουν το κόστος κάποιων βαρύγδουπων μεταγραφών βγαίνουν ωφελημένες καθώς γίνεται ντόρος γύρω από την φίρμα τους και αυξάνονται οι πωλήσεις των προϊόντων τους σε μία αχανή αγορά όπως είναι η Κίνα.

Ουσιαστικά, τα πάντα γίνονται για το μάρκετινγκ. Ο λαός της Κίνας αγαπάει το ποδόσφαιρο και έχουν γίνει μεγάλα βήματα προόδου τα τελευταία χρόνια.

Ο πρόεδρος της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, Σι Τζινπίνγκ είναι λάτρης του αθλήματος και ενθαρρύνει κάθε προσπάθεια που γίνεται για να δημιουργηθεί ένα ανταγωνιστικό πρωτάθλημα.

Επίσης η κινεζική τηλεόραση φέτος πληρώνει περίπου 180 εκατ. ευρώ για την κάλυψη των αγώνων, ποσό πολλαπλάσιο σε σχέση με τη χρήματα που κατέβαλε τα προηγούμενα χρόνια.

Στα σχολεία διδάσκεται το ποδόσφαιρο, έχοντας ως απώτερο στόχο την πρόκριση της ομάδας σε μελλοντικά Μουντιάλ αλλά και την διοργάνωση τους.

Πλέον κορυφαίοι ποδοσφαιρικοί ατζέντηδες του κόσμου βρίσκονται σε ανοικτή γραμμή με τους παράγοντες των κινεζικών συλλόγων, ενώ γίνεται προσπάθεια να αξιοποιούνται ακόμη περισσότερο τα τμήματα υποδομής. Πρόκειται για μία υπέροχη εποχή για το ποδόσφαιρο της Κίνας και ευελπιστώ πως σε λίγα χρόνια θα κάνουμε λόγω για ένα πρωτάθλημα αντάξιο με τα ευρωπαϊκά».

 

Best of internet