Χωρίς Ολυμπιακό, λιγότερα χρήματα για όλους

Κωνσταντίνος Μελάγιες
Χωρίς Ολυμπιακό, λιγότερα χρήματα για όλους
Το gazzetta.gr καταγράφει την οικονομική ζημιά (για άλλους μεγάλη και για άλλους μικρή) που θα υποστούν Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός, λοιπές ομάδες, ΕΣΑΚΕ και ΕΟΚ σε περίπτωση μη συμμετοχής των «ερυθρόλευκων» στην Basket League.

Η απόφαση του Ολυμπιακού να τραβήξει το σκοινί κι ας σπάσει είναι ειλημμένη. Εκτός από τα αγωνιστικά θέματα τα οποία θα προκύψουν αν αποβληθεί από την Basket League, θα δημιουργηθούν και τεράστια οικονομικά προβλήματα.

Σίγουρα οι «ερυθρόλευκοι» θα αντιμετωπίσουν «χασούρα», αλλά στην παρούσα φάση δεν τους ενδιαφέρει αφού έχουν θέσει άλλες προτεραιότητες.

Το ίδιο φυσικά μπορεί αν ισχύει και για τους άλλους εμπλεκόμενους και με τη σειρά τους να είναι αδιάφορη μείωση των εσόδων τους.

Το gazzetta.gr επιχειρεί με απλό τρόπο να αναλύσει τα οικονομικά δεδομένα που θα διαμορφωθούν προς όλες τις εμπλεκόμενε πλευρές.

Αν ο Ολυμπιακός δεν συμμετέχει στην Basket League την επόμενη σεζόν θα υποστεί οικονομική ζημιά. Ξεκάθαρο.

Ξεκάθαρο όμως είναι πως και όλοι οι άλλοι εμπλεκόμενοι θα υποστούν οικονομική ζημιά. Είτε αναφερόμαστε στον ΕΣΑΚΕ, στην ΕΟΚ, στον Παναθηναϊκό και όλες τις ομάδες του πρωταθλήματος.

Ας τα βάλουμε σε μία σειρά...

ΔΕΔΟΜΕΝΗ «ΧΑΣΟΥΡΑ» ΓΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ

Η Basket League είναι καλύτερο πρωτάθλημα από την Α2 ή την Αδριατική Λίγκα η οποία υπάρχει απλά σαν σκέψη (στην παρούσα φάση). Αυτομάτως η Cosmote TV θα πάει και θα πει, «κύριοι εγώ σας δίνω 1.800.000 το χρόνο. Αυτό το ποσό σας το προσφέρω κυρίως για τα ματς με τον Παναθηναϊκό. Τώρα για το παιχνίδι με την Τσεντεβίτα και την Μπουντούτσνοστ σας δίνω λιγότερα».

Σε αυτά τα ματς η Cosmote μέσω διαφημίσεων εισπράττει περίπου το μισό κόστος του ετήσιου συμβολαίου οπότε η απώλεια αυτών των εσόδων αυτομάτως θα μειώσει σε μεγάλο βαθμό και τα έσοδα των «ερυθρόλευκων».

Δικαίως θα το πουν...

Η Bwin μένει ανέγγιχτη διότι την ενδιαφέρει η Euroleague.

Οι χορηγοί κι οι διαφημιστές στις πινακίδες του ΣΕΦ επίσης θα εκφράσουν την ανάγκη μείωσης του κόστους αφού καλώς ή κακώς για τα παιχνίδια με τους «πράσινους»... ζουν.

Ο κόσμος τώρα είναι ένα θέμα. Στα 11 από τα 13 εντός έδρας ματς της regular season (εξαιρώ Παναθηναϊκό και ΑΕΚ) στην Α1 πηγαίνουν 1500 άνθρωποι.

Αν υπολογίσουμε sold out κόντρα στους «πράσινους» σε δύο έως 4 ματς πρωταθλήματος με μέσο όρο αξίας εισιτήριου 15 ευρώ και 12000 θέσεις, φτάνουμε συνολικά στα 180.000 ευρώ. Αν αναφερθούμε σε 4 αγώνες πάει στα 700.000 ευρώ.

Με τις ομάδες της Αδριατικής Λίγκας σίγουρα δε θα είναι λιγότεροι. Με μία έξυπνη κίνηση στις τιμές των διαρκείας θα μπορούν μάλιστα να προσελκύσουν πολύ περισσότερο κόσμο, ειδικά από τη στιγμή που όλοι οι οπαδοί εκφράζουν την επιθυμία να σταθούν δίπλα στην προσπάθεια του τμήματος στη δύσκολη αυτή στιγμή.

Συμπερασματικά μιλώντας ο Ολυμπιακός θα μπει «μέσα».

Αρκετά; Περισσότερο από όλους.

Τον ενδιαφέρει στην παρούσα φάση; ΚΑΘΟΛΟΥ!

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΤΩΣΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟ

Η Cosmote TV εκτός από τους Πειραιώτες θα χτυπήσει και την πόρτα των άλλων δύο ομάδων και θα τους πει το ίδιο. «Κύριοι, no Olympiacos, less money. Από όσα σας δίνουμε, πάρτε λιγότερα πλέον διότι κόντρα στο Ρέθυμνο και τον Χολαργό δε μας βλέπει άνθρωπος».

Ο Παναθηναϊκός έχει συμβόλαιο περίπου 1.200.000 ευρώ με την Cosmote TV. Το μεγαλύτερο μέρος του συμβολαίου αναφέρεται φυσικά στα ντέρμπι με τον Ολυμπιακό, όπου σε μια σεζόν μπορεί να είναι από δύο έως τέσσερα. Όπως αναφέραμε και παραπάνω στα του Ολυμπιακού... σε αυτά τα ματς η Cosmote μέσω διαφημίσεων εισπράττει περίπου το μισό κόστος του ετήσιου συμβολαίου οπότε η απώλεια αυτών των εσόδων αυτομάτως θα μειώσει σε μεγάλο βαθμό και τα έσοδα των «πράσινων».

Πάμε και στα εισιτήρια. Σχεδόν σε όλα τα ντέρμπι υπάρχει sold out. Αν πρόχειρα πάρουμε τα 15 ευρώ ως μέσο όρο τιμής εισιτηρίου μιλάμε για περίπου περίπου 255.000 ευρώ, οπότε αν δεν υπάρξουν αυτά τα δύο έως τέσσερα ντέρμπι φτάνουμε σε απώλεια περίπου της τάξης του 1.000.000. Φυσικά θα μειωθεί ως ένα βαθμό και το ενδιαφέρον για αγορά διαρκείας με την πράσινη ΚΑΕ να έχει πουλήσει φέτος 10.000.

Ολοκληρώνοντας τα οικονομικά δεδομένα που θα παρουσιαστούν σε περίπτωση απουσίας των «ερυθρόλευκων» από την Basket league, να πάμε και στους χορηγού. Ο διαφημιστής θα προσφέρει τα ίδια χρήματα για μία πινακίδα σε αγώνα του Παναθηναϊκού κόντρα στον Ολυμπιακό όπως όταν αγωνιστεί με τον Προμηθέα; Όχι. Θα διαμορφώσει διαφορετικά (χαμηλότερα) την αξία της προσφοράς που θα κάνει στο εμπορικό τμήμα της ομάδας.

Ο ΕΣΑΚΕ ΘΑ ΚΑΤΑΡΕΥΣΕΙ, ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΟΜΑΔΕΣ

Η απουσία του Ολυμπιακού από το πρωτάθλημα θα πλήξει σε τεράστιο βαθμό τη διοργανώτρια Αρχή. Τα έσοδα του ΕΣΑΚΕ θα καταρρεύσουν με αυτό το σενάριο.

Οι χορηγοί της Λίγκας δίνουν περίπου 1.600.000 ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των χρημάτων τα παίρνουν χάρη στην εμπορική αξία των Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού. Αν φύγει ο ένας θα μειωθούν σε σημαντικό βαθμό πέφτοντας ίσως και κάτω από το εκατομμύριο.

Φυσικά και οι χορηγοί των ομάδων ξεχωριστά θα χάσουν το ενδιαφέρον τους αφού δύο ματς περιμένουν (με Παναθηναϊκό και Ολυμπιακό) και το ένα θα πάψει να υπάρχει.

Το τηλεοπτικό συμβόλαιο της ΕΡΤ προσφέρει στον ΕΣΑΚΕ 2.200.000 . Χωρίς Ολυμπιακό η τιμή θα πέσει στο μισό περίπου.

Η ΕΡΤ δείχνει τον Ολυμπιακό σε 11 ματς πρωταθλήματος (κανονική διάρκεια) και δύο ή τρεις στο Κύπελλο. Τα ξεχνάει αυτά. Βέβαια σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως η ΕΡΤ είναι απρόβλεπτη και αρκετές φορές ξοδεύει υπέρογκα ποσά για χαμηλού επιπέδου προϊόν.

Κλείνοντας να αναφερθούμε και στα εισιτήρια.

Με εξαίρεση τον Προμηθέα και τον Ήφαιστο, οι υπόλοιπες ομάδες γεμίζουν τα γήπεδα τους μόνο στις εντός έδρας αναμετρήσεις με «πράσινους» και «κόκκινους». Αρκετές φορές μάλιστα βάζουν και λίγο πιο υψηλή τιμή. Με τα έσοδα των δύο αυτών αγώνων καλύπτουν ενδεχομένως το συμβόλαιο ενός ξένου τους.

Από την στιγμή που θα λείψει ο Ολυμπιακός, δεν θα υπάρχει και το αντίστοιχο έσοδο για τις ομάδες.

ΜΙΚΡΗ ΖΗΜΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΟΚ

Η Ομοσπονδία θα πληγεί λιγότερο από τους άλλους φορείς, αλλά και αυτή θα αντιμετωπίσει χασούρα.

Αρχικά να αναφέρουμε πως τα έσοδα του Κυπέλλου τα οποία εισπράττει όλα η ΕΟΚ. Γιατί να πληρώνει η τηλεόραση χρήματα στην ΕΟΚ για ένα Κύπελλο στο οποίο δεν υπάρχει το παιχνίδι των δύο «αιώνιων»; Γιατί να πληρώνουν οι χορηγοί/διαφημιζόμενοι αντίστοιχα;

Η ΕΟΚ πάντως δεν έχει να ανησυχεί για έσοδα από τα εισιτήρια. Μπορεί να εισπράττει το 80% των εσόδων των εισιτηρίων του τελικού, όμως είναι αδιάφορο διότι δε γίνονται με κόσμο οι τελικοί τα τελευταία χρόνια.

Η ΕΟΚ, για όσους δεν το ξέρουν, βάσει νόμου εισπράττει το 3% των τηλεοπτικών συμβολαίων των ομάδων της Α1. Το ποσό αυτό είναι περίπου 150.000 ετησίως. Αποχώρηση του Ολυμπιακού σημαίνει απώλεια του 3% από το τηλεοπτικό συμβόλαιο του Ολυμπιακού με την Cosmote (1.800.000) και δραματική μείωση των συμβολαίων των άλλων ομάδων.

Κλείνοντας απορία δημιουργείται για το αν η Eurobank και η ΕΟΚ (βασικοί χορηγοί) θα συνεχίσουν να δίνουν περίπου 2.000.000 συνολικά, αφού στον έναν θεσμό δε θα υπάρχει Ολυμπιακός.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Εννοείται πως όπως αυτή τη στιγμή στο μυαλό των ανθρώπων του Ολυμπιακού η απώλεια χρημάτων δεν τους απασχολεί, το ίδιο μπορεί να συμβαίνει σε όλους τους παραπάνω εμπλεκόμενους.

Απλά προσπαθήσαμε να κάνουμε μία πρόχειρη καταγραφή των δεδομένων από την οπτική κάθε διαφορετικής πλευράς.

 

BASKET LEAGUE Τελευταία Νέα