Κίνα-ΗΠΑ με το…τρένο!

Κίνα-ΗΠΑ με το…τρένο!
Η Κίνα σχεδιάζει να συνδεθεί σιδηροδρομικά με την Αμερική. Για να το πετύχει, σκέπτεται να κατασκευάσει μία υποθαλάσσια σήραγγα μήκους 200 χιλιομέτρων!
Αν επαληθευθεί το δημοσίευμα της ηλεκτρονικής έκδοσης της Guardian, τότε θα μιλάμε για ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομών στην ιστορία της ανθρωπότητας. To άρθρο της Guardian επικαλείται ρεπορτάζ της κινέζικης εφημερίδας Beijing Times, σύμφωνα με το οποίο σχεδιάζει να συνδεθεί η Κίνα σιδηροδρομικά με τις ΗΠΑ. Το μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής θα φτάνει τα 13.000 χιλιόμετρα και θα ξεπερνά κατά περίπου 3.000 χιλιόμετρα το μήκος του τρανσιβηρικού σιδηρόδρομου, που κατέχει αυτή τη στιγμή το ρεκόρ! Η νέα γραμμή φέρει την προσωρινή ονομασία ''China-Russia plus America line’’ και προβλέπεται να ξεκινά από τη βορειοανατολική Κίνα, να διασχίζει τη Σιβηρία και να φτάνει έως την Αλάσκα περνώντας υποθαλάσσια κάτω από τον Βερίγγειο πορθμό. Από εκεί θα συνεχίζει στον Καναδά και θα φτάνει έως τις ΗΠΑ. Το τρένο θα κινείται με μέση ταχύτητα 350 χλμ./ώρα, οπότε θα διαρκεί η διαδρομή από την αφετηρία έως το τέρμα περισσότερες από 37 ώρες. Η πτήση από το Πεκίνο στο Σικάγο διαρκεί σήμερα περίπου 13 ώρες. Για τη διέλευση του Βερίγγειου πορθμού, που χωρίζει τη Σιβηρία από την Αλάσκα, θα πρέπει να φτιαχτεί ένα υποθαλάσσιο τούνελ περίπου 200 χιλιομέτρων. Ενας καθηγητής του πανεπιστήμιου του Πεκίνου με ειδίκευση στην κατασκευή σηράγγων αναφέρει, ότι αυτή τη στιγμή γίνονται συζητήσεις, κατά πόσον είναι εφικτό ένα τέτοιο έργο. Τονίζει μάλιστα χαρακτηριστικά ότι «η Ρωσία το σκέπτεται εδώ και πολλά χρόνια». Μία άλλη κινέζικη εφημερίδα, η China Daily, υποστηρίζει ότι υπάρχει η απαιτούμενη τεχνολογία για την κατασκευή τέτοιων τούνελ και μάλιστα εφαρμόζεται αυτή την εποχή στη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, που συνδέει τη νοτιοανατολική Κίνα με την Ταϊβάν. «Το πρότζεκτ θα χρηματοδοτηθεί και θα υλοποιηθεί από την Κίνα. Τώρα πρέπει να οριστικοποιηθούν οι λεπτομέρειές του», αναφέρει η κρατικά ελεγχόμενη καθημερινή εφημερίδα στην ιστοσελίδα της. Το σχέδιο μίας υποθαλάσσιας σήραγγας κάτω από τον Βερίγγειο πορθμό δεν είναι νέο. Οι πρώτες σκέψεις για κάτι τέτοιο έγιναν στις αρχές του 20ου αιώνα, ενώ και το 2007 παρουσιάστηκαν συγκεκριμένα σχέδια για την κατασκευή ενός τούνελ μήκους άνω των 100 χλμ. Το 2011 εντάθηκαν οι φήμες, ότι το τελευταίο σχέδιο πήρε την έγκριση του τότε ρώσου προέδρου, Ντιμίτρι Μεντβέντιεβ, όμως δεν έχει ακουστεί από τότε τίποτα. Τα εμπόδια για την ολοκλήρωση ενός τέτοιου πρότζεκτ δεν είναι λίγα. Κατ΄ αρχάς δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη, αν έχει συνεννοηθεί η Κίνα με τη Ρωσία, τον Καναδά και τις ΗΠΑ. Επίσης η κατασκευή ενός υποθαλάσσιου τούνελ τέτοιου μήκους ισοδυναμεί με ένα τιτάνιο έργο, αρκεί να αναλογιστούμε ότι η σήραγγα κάτω από τα στενά της Μάγχης είναι «μόνον» 50 χιλιόμετρα μακριά. Επιπρόσθετα, ο Βερίγγειος πορθμός θεωρείται πολύ σημαντικός για το παγκόσμιο κλίμα και οι εργασίες θα μπορούσαν να προκαλέσουν σε βάθος χρόνου ανατροπές και προβλήματα στο οικοσύστημα. Η Beijing Times γράφει στο ρεπορτάζ της, ότι το σχέδιο ‘’China-Russia plus America line’’ αποτελεί ένα από τέσσερα μεγάλα διεθνή πρότζεκτ των Κινέζων, που έχουν σχέση με υπερταχείες σιδηροδρομικές διαδρομές. Η μία διαδρομή θα ξεκινά από το Λονδίνο, θα συνεχίζει προς Παρίσι, Βερολίνο, Βαρσοβία, Κίεβο και Μόσχα και από εκεί θα κατευθύνεται προς την Κίνα ή την ανατολική Σιβηρία. Μία άλλη γραμμή σχεδιάζεται να οδηγεί από τη βορειοδυτική Κίνα έως το Βερολίνο μέσω Καζακστάν, Ουζμπεκιστάν, Τουρκμενιστάν, Ιράν και Τουρκίας. Το τρίτο πρότζεκτ προβλέπει την σιδηροδρομική σύνδεση της πόλης Κουμίνγκ στη νότια Κίνα με τη Σιγκαπούρη. Όπως τονίζει η εφημερίδα, κάθε ένα από αυτά τα σχέδια βρίσκεται σε διαφορετική φάση σχεδιασμού και εξέλιξης.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!