Tα σύστημα eCall θα σώζει χιλιάδες ζωές

Πέτρος Πιτσίνης
Tα σύστημα eCall θα σώζει χιλιάδες ζωές
Περίπου 2.500 άνθρωποι θα σώζονται κάθε χρόνο στην Ευρώπη μετά την εφαρμογή του συστήματος eCall, που καλεί αυτόματα τους διασώστες σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος.
Από τον Οκτώβριο του 2015 θα περιλαμβάνεται υποχρεωτικά στον εξοπλισμό των καινούριων αυτοκινήτων, που θα ταξινομούνται στην ΕΕ, ένα σύστημα αυτόματης κλήσης των σωστικών συνεργείων. Ονομάζεται eCall και χτυπά αυτόματα συναγερμό στα κέντρα οδικής διάσωσης, μόλις σημειωθεί κάποιο σοβαρό ατύχημα. Ωστόσο, η αναγκαία υποδομή για την πλήρη λειτουργία του eCall θα είναι έτοιμη τον Οκτώβριο του 2017, δηλαδή δύο χρόνια μετά την επίσημη έναρξη λειτουργίας του συγκεκριμένου συστήματος. Στόχος του eCall είναι, να φτάνουν συντομότερα και καλύτερα προετοιμασμένα τα σωστικά συνεργεία στο σημείο του ατυχήματος. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά ότι χάρη στο νέο σύστημα θα σώζονται περίπου 2.500 άνθρωποι κάθε χρόνο στους δρόμους της ΕΕ. Βέβαια αυτά τα νούμερα θα γίνουν πραγματικότητα γύρω στο 2018, οπότε θα βρίσκεται το eCall σε πλήρη ανάπτυξη και θα έχουν διευθετηθεί όλες οι λεπτομέρειες για την ενιαία λειτουργία του στις χώρες – μέλη της ΕΕ. Να σημειώσουμε, ότι αυτή η νέα τεχνολογία δεν προβλέπεται να κάνει τα μελλοντικά αυτοκίνητα ακριβότερα. Τα οχήματα, που διαθέτουν το σύστημα eCall εντοπίζονται σε μόνιμη βάση με GPS και μετά από ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα εκπέμπεται αυτόματα μία κλήση έκτακτης βοήθειας χάρη στην ενεργοποίηση ειδικών αισθητήρων πρόσκρουσης. Η κλήση πηγαίνει σε ένα ειδικά διαμορφωμένο κέντρο υποδοχής μαζί με το σημείο, όπου βρίσκεται το όχημα και οι υπάλληλοι του κέντρου έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν με τους επιβάτες για να ενημερωθούν για τη σοβαρότητα του συμβάντος, αν υπάρχουν τραυματίες, κλπ. Σε περίπτωση που δεν απαντά κάποιος από το αυτοκίνητο, στέλνονται αυτόματα τα σωστικά συνεργεία, στους οποίους παρέχει το κέντρο όσα στοιχεία έχει στη διάθεσή του, ώστε να φτάνουν καλύτερα προετοιμασμένα στο σημείο του δυστυχήματος (π.χ. τραυματίες με εγκαύματα, έγκυες γυναίκες, κλπ). Ορισμένοι αυτοκινητοκατασκευαστές προσφέρουν ήδη τέτοια συστήματα αυτόματης κλήσης, δεν πληρούν όμως όλες τις προδιαγραφές της ΕΕ. Για παράδειγμα οι κλήσεις τους καταλήγουν σε ένα κανονικό τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης των οδηγών και όχι σε κέντρα έκτακτης ανάγκης με σωστικά συνεργεία. Επίσης τα εργοστασιακά συστήματα δεν παρέχουν υπηρεσίες σε όλες τις χώρες της ΕΕ, χρησιμοποιούν συχνά το κινητό του οδηγού και όχι μία μόνιμη ασύρματη εγκατάσταση, κοστίζουν συνήθως πρόσθετα και συνδυάζονται με ακριβά συστήματα πολυμέσων και πλοήγησης. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε το σύστημα OnStar της Opel, που λανσαρίστηκε το 1996 και στο άμεσο μέλλον θα περιλαμβάνεται στον εξοπλισμό σχεδόν όλων των μοντέλων της εταιρείας. Το OnStar επιτρέπει επίσης το άνοιγμα των κλειδαριών του αυτοκινήτου από το κέντρο εξυπηρέτησης πελατών, σε περίπτωση που έχει αποκλειστεί έξω ο οδηγός. Η Volvo προσφέρει το σύστημα OnCall από το 2001, που ελέγχει μέσω Smartphone τα υγρά του αυτοκινήτου και διακόπτει τη λειτουργία του κινητήρα σε περίπτωση κλοπής του οχήματος. Παρόμοιας τεχνολογίας συστήματα διαθέτουν και η Peugeot (Connect SOS με ειδικό μπουτόν στο κόκπιτ), η BMW (Connected Drive), η Mercedes (Comand Online), κλπ. Η Ford ακολουθεί με το σύστημα επικοινωνίας Sync έναν διαφορετικό δρόμο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση κατευθύνεται η κλήση έκτακτης ανάγκης απευθείας στα κέντρα διαχείρισης των σωστικών συνεργείων και όχι σε κάποιο τηλεφωνικό κέντρο για τους πελάτες της εταιρείας.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!