Το Seat Ibiza κλείνει τα 30

Το Seat Ibiza κλείνει τα 30
Το Ibiza γίνεται 30 ετών και γράφει τη δική του ιστορία, ως το «μικρό» και αγαπημένο μοντέλο της Seat, αλλά και του αγοραστικού κοινού.

Την Κυριακή 27 Απριλίου, το Seat Ibiza κλείνει τα 30 χρόνια ζωής, έχοντας καθίσει πίσω από το τιμόνι ολόκληρες γενιές οδηγών. Το πρώτο αυτοκίνητο πέρασε τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου Zona Franca της Βαρκελώνης, με το σημερινό απολογισμό του να ικανοποιεί απόλυτα τη Seat, αφού το Ibiza, με σχεδόν πέντε εκατομμύρια πωλήσεις, είναι αναμφίβολα το πιο επιτυχημένο μοντέλο στην ιστορία της.

Το Ibiza αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της μάρκας, και στην Ισπανία κατέχει τον τίτλο του best-selling μοντέλου στην κατηγορία του από το 2001. Το σκηνικό που επελέγη για την παγκόσμια πρεμιέρα του SEAT Ibiza ήταν το Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι το 1984. Χάρη στο Ibiza, η εταιρεία άρχισε να επεκτείνεται σε διεθνές επίπεδο με εξαγωγές μεγάλης κλίμακας. Από τότε οι εξαγωγές του έφθασαν σε επίπεδο 69%, στις περισσότερες από τις 75 χώρες όπου η εταιρεία έχει παρουσία. Οι πιο σημαντικές αγορές για το Ibiza κατά τα πρώτα χρόνια ήταν η Ιταλία, η Γαλλία, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Πορτογαλία και το Μεξικό, εκτός από την Ισπανία.

Martorell: Νέο εργοστάσιο και μεγαλύτερες φιλοδοξίες για τη Seat

Η εταιρεία έκλεισε την δεκαετία του ’80 έχοντας γίνει μέλος του Ομίλου Volkswagen. Μέχρι το 1993, η παραγωγική δραστηριότητα της μάρκας είχε συγκεντρωθεί στη Zona Franca της Βαρκελώνης. Ωστόσο η συμμετοχή της στο νέο Όμιλο, η εμπορική επιτυχία των μοντέλων της στις διάφορες αγορές και η ανάγκη να αυξήσει την παραγωγή της, κατέστησε απαραίτητη την δημιουργία ενός νέου συγκροτήματος βιομηχανικής παραγωγής, ενός νέου μοντέρνου εργοστασίου δίπλα στο Τεχνικό της Κέντρο. Έτσι η δεύτερη γενιά Ibiza κατασκευάστηκε στο νέο εργοστάσιο της SEAT στο Martorell. Η έναρξη λειτουργίας των νέων εγκαταστάσεων παραγωγής θα οδηγούσε ταυτόχρονα και στην δημιουργία ενός χώρου βιομηχανικών προμηθευτών που την εποχή εκείνη αποτελούνταν από 20 εταιρείες.

Σήμερα, το Martorell εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο σύγχρονα και ευέλικτα εργοστάσια στην Ευρώπη που το διεθνές του κύρος αναγνωρίστηκε το 2013 με το βραβείο “Automotive Lean Production”. Σχεδόν 700 Ibiza την ημέρα κατασκευάζονται στην γραμμή παραγωγής του Martorell με την συμμετοχή 1.600 εργαζομένων, δηλαδή αν κάνουμε την αναγωγή σε οικογένειες, είναι περίπου 70.000, ένα σημαντικό, αναμφισβήτητα στοιχείο για την οικονομία της Ισπανίας.

Με έμφαση στη σχεδίαση και τη σπορ αίσθηση

Για την πρώτη γενιά του Ibiza (1984-1993), η SEAT συνεργάστηκε με την Italdesign, την εταιρεία του Ιταλού σχεδιαστή Giorgio Giugiario, με την Karmann για την κατασκευή του αμαξώματος και με την Porsche για την τεχνολογία των κινητήρων. Η σημερινή γενιά του Ibiza, δηλαδή αυτή που ξεκινά από το 2008, είναι το έργο του τότε επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της SEAT, Luc Donckerwolke.

Πλούσια επίσης ήταν και αγωνιστική δραστηριότητα του Ibiza, στο πέρασμα αυτών των ετών, με αρκετές διακρίσεις και νίκες σε διάφορους θεσμούς

Γνωρίζατε ότι…..;

• Η τιμή του SEAT Ibiza το 1984 ήταν κατά προσέγγιση 825.000 πεσέτες (4.950€). Σε σημερινές τιμές θα ήταν 15.620€

• Το SEAT Ibiza ήταν το επίσημο αυτοκίνητο το 1992 στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης

• Η δεύτερη γενιά Ibiza ήταν το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία του εξοπλισμένο με κινητήρα TDI 90hp

• To SEAT Ibiza ήταν το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία του με ESP, ως βασικό εξοπλισμό σε όλη την γκάμα

Οι πωλήσεις ανά γενιά ήταν:

· Ibiza I, 1984-1993: 1,308,461 οχήματα

· Ibiza II, 1993-2002: 1,522,607 οχήματα

· Ibiza III, 2002-2008: 1,221,200 οχήματα

· Ibiza IV, 2008-έως σήμερα: 924,183 οχήματα

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!