Hero iON. Από την Ινδία με αγάπη...

Γιώργος Βαρίνος
Hero iON. Από την Ινδία με αγάπη...
H Hero MotoCorp είναι μια ινδική βιομηχανία κατασκευής μοτοσυκλετών που κατέχει παγκόσμια ηγετική θέση στις εναλλακτικές τεχνολογίες καυσίμων για δίτροχα. Το υβριδικό scooter Hero Leap ήταν η πρώτη τους προσπάθεια που κέντρισε το παγκόσμιο ενδιαφέρον, ενώ ακολούθησε και το RNT 150, ένα υβριδικό diesel που επίσης είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον και τώρα παρουσιάζει το iON!

Το Hero iON (παραδόξως προφέρεται " ee-on " αντί για " eye-on " όπως θα περίμενε κανείς) είναι ένα φουτουριστικό πρωτότυπο που χρησιμοποιεί μια μπαταρία λιθίου - αέρα σε συνδυασμό με μια κυψέλη υδρογόνου.
Η τεχνολογία λιθίου - αέρα θεωρητικά προσφέρει ενεργειακή πυκνότητα αρκετές φορές υψηλότερη από εκείνη των συμβατικών μπαταριών ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται από τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα. Η μπαταρία Li -Air χρησιμοποιεί το οξυγόνο από το περιβάλλον ως κάθοδο αντί ενός εσωτερικού οξειδωτή. Η τεχνολογία αυτή βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη, αλλά η αποθηκευμένη ενέργεια ανά κιλό, λέγεται ότι είναι συγκρίσιμη με εκείνη των κινητήρων βενζίνης. Το iON
εκτός από την ιδιαιτερότητα των πρωτοποριακών μπαταριών έχει και τροχούς δίχως κέντρα!

Οι τροχοί όμως χρησιμοποιούν τεχνολογία μαγνητικής αιώρησης (όπως τα τρένα maglev). Ουσιαστικά οι ίδιοι οι τροχοί είναι οι κινητήρες! Με αναστροφή πολικότητας λειτουργούν τα φρένα! Αντί του παραδοσιακού ελέγχου στο στρίψιμο η iON οδηγείται με το κορμί, ενώ το γκάζι ελέγχεται από ωθήσεις στις λαβές. Λίγο πολύ όπως ένα Segway!

Μια άλλη καινοτομία, είναι η M-link ανάρτηση, η οποία χρησιμοποιεί μαγνητοροολογική απόσβεση (αν έχετε καλύτερη ελληνική έκφραση γι αυτό...
magnetorheological shock absorber είστε ευπρόσδεκτοι) ώστε να οδηγείται το iON, σε διαφορετικές συνθήκες. Αντί ελατηρίων, οι αποσβεστήρες γεμίζουν με ένα μαγνητικό υγρό, του οποίου το ιξώδες αλλάζει ακαριαία μέσω ενός μαγνητικού πεδίου. Οι αισθητήρες του συστήματος, προσαρμόζουν το ηλεκτρικού πεδίο της M-Link, τροποποιώντας την απόσβεση.

Φυσικά η ισορροπία επιτυγχάνεται με πολλαπλών αξόνων γυροσκόπια και επιταχυνσιόμετρα οπότε το αν ξέρετε ή όχι ισορροπία σε δίτροχο δεν χρειάζεται... Ίσως να είναι και πρόβλημα!

Προσέξτε... όλα αυτά τα πρότεινε μια εταιρία από την Ινδία!!!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!