Η πραγματική και η εργοστασιακή κατανάλωση!

Πέτρος Πιτσίνης
Η πραγματική και η εργοστασιακή κατανάλωση!
Oι εργοστασιακές μετρήσεις κατανάλωσης της Toyota έχουν «μόνον» 15% απόκλιση από τις πραγματικές, ενώ τη μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ όλων των εταιρειών αυτοκινήτου εμφανίζουν τα μοντέλα της BMW με 30%!
«Το οικονομικότερο μοντέλο της κατηγορίας του», «Διανύει 1.500 χλμ. με ένα ρεζερβουάρ», «Είναι 20% οικονομικότερο από το προηγούμενο μοντέλο», «Καταναλώνει λιγότερα από 4 λίτρα στα 100 χλμ.». Αυτά είναι ορισμένα από τα μηνύματα, με τα οποία διαφημίζονται τα μοντέρνα αυτοκίνητα. Η κατανάλωση παίζει πλέον καθοριστικό ρόλο στην τελική επιλογή του καινούριου αυτοκινήτου μας και οι εταιρείες διαφημίζουν με τυμπανοκρουσίες πόσο οικονομικά γίνονται τα μοντέλα τους από γενιά σε γενιά. Δυστυχώς η πραγματικότητα είναι αρκετά διαφορετική, καθώς ο απαρχαιωμένος τρόπος μέτρησης της επίσημης κατανάλωσης που ισχύει σχεδόν αναλλοίωτος από το 1970 και μετά, έχει πολλά παραθυράκια, τα οποία δεν αφήνουν βέβαια ανεκμετάλλευτα οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Σύμφωνα με έρευνα του ινστιτούτου ICCT (International Council on Clean Transportation) η μέση απόκλιση μεταξύ εργοστασιακής και πραγματικής κατανάλωσης έφτανε το 2013 το 25%! Πριν δέκα χρόνια ήταν η ίδια απόκλιση μικρότερη από 10%, άρα τα πράγματα έχουν χειροτερέψει πολύ μέσα στην τελευταία δεκαετία. Οι πιο μικρές αποκλίσεις καταγράφονται στα μοντέλα της Toyota με 15% και ακολουθούν τα αυτοκίνητα των γαλλικών ομίλων Renault/Nissan και PSA (Peugeot/Citroen) με 16%. Αντίθετα, τα μοντέλα υψηλού κύρους και γοήτρου καταναλώνουν στην πραγματικότητα πολύ περισσότερα καύσιμα απ΄ ό,τι αναφέρουν οι επίσημες εργοστασιακές μετρήσεις. Τη μεγαλύτερη διαφορά εμφανίζουν τα μοντέλα της BMW με 30% υψηλότερη κατανάλωση στην πράξη σε σχέση με αυτή στα χαρτιά. Ακολουθούν η Audi με απόκλιση 28%, τα μοντέλα του ομίλου General Motors με 27% και της Daimler με 26%! Μέχρι το 2018 αναμένεται να εφαρμοστεί ένα νέο σύστημα μέτρησης της κατανάλωσης, το οποίο θα εξασφαλίζει ρεαλιστικότερες τιμές που θα ανταποκρίνονται περισσότερο στην πραγματικότητα. Ο νέος τρόπος μέτρησης WLTP (World Light Vehicles Test Procedure) θα προβλέπει μεταξύ άλλων υψηλότερες ταχύτητες, γρηγορότερες επιταχύνσεις και χαμηλότερες θερμοκρασίες μέσα στα εργαστήρια, ενώ δεν θα αφήνει τόσο πολλά παραθυράκια ανοιχτά για διάφορα τρικ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!